امکان خرید و فروش سهام عدالت

برای فراهم شدن امکان خرید و فروش سهام عدالت ابتدا باید شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در فرابورس پذیرفته شوند که پذیرش آنها نیز منوط به اصلاح ساختار، افزایش سرمایه و تبدیل شدن به سهامی عام است.

به گفته رییس سازمان خصوصی سازی از ۳۰ شرکت سرمایه گذاری استانی تا کنون اساسنامه ۲۰ شرکت تایید شده است. خرید و فروش سهم چه در بازار بورس و چه در فرابورس تنها با دریافت کد معاملاتی امکانپذیر است و بدون آن هیچ فردی نمی‌تواند در بورس خرید و فروش کند.

با توجه حجم عظیم ۴۵ میلیونی مشمولان و ظرفیت‌های محدود نرم افزاری بورس این امکان حداقل تا پایان امسال فراهم نیست.

در واقع باید ساختار و ساز و کار جدیدی برای آن ایجاد شود تا ۴۵ میلیون سهامدار بتوانند به راحتی برگه‌های خود را به پول نقد تبدیل کنند. این سهم بزودی آزاد و اگر دوست دارند بفروشند و به یک کالای سرمایه ای تبدیل کنند..

در حال حاضر برگ‌ های سهام عدالت به هیچ وجه قابل خرید و فروش نبوده و امكان جعل ندارد.

تمام اطلاعات دارندگان سهام عدالت در ستاد مركزی توزیع سهام عدالت، شركت ‌های تعاونی و ۳۰ سرمایه‌گذاری استانی و همچنین سازمان خصوصی سازی وجود دارد و سیستم سهام عدالت فقط و فقط دارندگان این اوراق را به عنوان مالك قبول دارد.

بر این اساس هشدار داده می ‌شود دارندگان سهام عدالت اقدام به فروش نكنند و دیگران هم به هیچ وجه و تحت هیچ عنوانی این اوراق را از هر كسی خریداری نكنند.