وضعیت پرداخت سود سهام عدالت ۹۸ تا هفته آینده مشخص می شود

هر ساله سود سهام عدالت از سوی سازمان خصوصی سازی جمع آوری و به حساب سهامداران واریز می شود و به این شکل است که پرداخت سود سهام شرکت ‌ها، برای هر سال به سال بعد موکول می‌شود. تا کنون آخرین سود واریز شده برای سال ۹۷ بوده که در پایان سال ۹۸ پرداخت شده است. گفته شده وضعیت پرداخت سود سهام عدالت ۹۸ نیز تا هفته آینده مشخص می شود.

پرداخت سود سهام عدالت ۹۸

سود سهام عدالت ۱ میلیونی در سال گذشته معادل ۲۰۵ هزار تومان و سود سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی معادل ۱۰۷ هزار تومان بود. در اسفند ماه سال گذشته واریز سود سهام عدالت با اختلالاتی همراه بود که تا خرداد سال جاری نیز ادامه داشت، از جمله این اختلالات می توان به برگشت پول بسیاری از سهامداران اشاره کرد.

با پیگیری های انجام شده، وضعیت پرداخت سود سهام عدالت ۹۸ برای هر دو گروه سهامداران روش مستقیم و غیرمستقیم تا هفته آینده مشخص می شود.

حسن علائی، عضو هیات عامل و معاون واگذاری سهام و بنگاه ‌های سازمان خصوصی ‌سازی نیز در این مورد کفت: عمده ترین مشکل برای واریز سود سهامداران سهام عدالت، برگشت خوردن واریزی‌ ها می باشد که بعد از واریز مبلغ سود، به علت ننشستن پول به حساب، مبلغ برگشت می خورد.

به گفته حسن علائی، این مشکل برای همه بانک ها وجود دارد و به عنوان مثال در بانک ملی سود سهام عدالت ۶۳ هزار نفر از مشتریان برگشت خورده است. سود سهام عدالت شرکت‌ ها برای سال ۹۸ هنوز پرداخت نشده و جزئیات آن تا هفته آینده برای سهامداران روش مستقیم و غیر مستقیم سهام عدالت مشخص می‌شود.