انجمن جهانی فولاد خبر داد: رتبه ۱۱ ایران در تولید فولاد

چین و ایران طی ۱۱ ماه سال جاری میلادی با تولید ۹۶۳ و ۲۶ میلیون تن فولاد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۶. ۵۷ و ۱۳درصدی داشته و در جایگاه اول و ۱۱ جهان قرار گرفتند.
 
به گزارش بورس پرس، انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: تولید فولاد طی ۱۱ ماه میلادی ، حدود ۶۷. ۱ میلیارد تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱. ۱ درصد کاهش یافته است. چین هم با رشد ۶. ۵۷ درصدی و تولید ۹۶۳ میلیون تنی، همچنان بزرگترین تولید کننده فولاد جهان بوده و ایران با ۲۶ میلیون تن و افزایش ۱۳درصدی در جایگاه ۱۱ قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، روند افزایشی تولید فولاد ایران که از سپتامبر (شهریور) ۲۰۲۰ آغاز شده بود در نوامبر(آبان) متوقف شد و به ۶. ۲ میلیون تن رسید که نسبت به ماه گذشته کاهش ۲. ۳ درصدی و نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۴ درصدی داشته است.
تولید فولاد جهان در نوامبر سال جاری حدود ۱۶۳ میلیون تن بوده که نسبت به ماه گذشته با کاهش ۳ درصدی و نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۶. ۶ درصدی همراه بوده است.

لازم به ذکر است، در این مدت میزان تولید چین هم برای سومین ماه متوالی با کاهش همراه بود و به ۷. ۸۷ میلیون تن رسید که نسبت به ماه گذشته ۱. ۳ درصد کاهش و نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته است.