سازمان بازرسی خواستار شد؛ لغو مصوبه شورای رقابت در مورد قیمت گذاری خودرو

بازرس کل امور صنعت سازمان بازرسی با اعلام اینکه طرح شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو ایراد دارد، خواستار لغو آخرین مصوبه شد.
 
به گزارش بورس پرس، اشکان میرمحمدی بازرس کل امور صنعت سازمان بازرسی درباره مصوبه اخیر شورای رقابت برای افزایش قیمت خودرو با فرمول جدید گفت: طرحی که شورای رقابت برای قیمت گذاری خودرو تعیین کرده از طرف سازمان بازرسی مورد ایراد است و باید تجدیدنظر شود.

وی افزود: با بررسی‌های به عمل آمده، شرایط بازار برای کنترل قیمت خودرو متوقف نخواهد ماند و همزمان با این مصوبه قیمت‌ها هم افزایش پیدا می‌کند. مقرر شده در بازه زمانی یک ماهه و طی سه ماه 30 درصد قیمت برای تعدادی از خودرو‌ها افزایش پیدا کند ولی این رقم در مابقی خودرو‌ها هم مؤثر خواهد بود و بازار را دچار التهاب می‌کند.

این مقام مسئول ادامه داد: با این مصوبه مرجع تعیین قیمت بازار به نوعی تحت هدایت خودروسازان قرار می‌گیرد و با عرضه قطره چکانی خودرو نبض بازار را کنترل می‌کنند که این شرایط فشار را به مردم تحمیل خواهد کرد.

میرمحمدی گفت: افزایش تولید در صورت عرضه مناسب می‌تواند قیمت را به نوعی کاهش دهد ولی مدیریت این موضوع در اختیار خودروساز قرار می‌گیرد.اقدام شورای رقابت شتاب زده است و باید با شاخص‌های دیگر در ارتباط با کاهش قیمت خودرو و تدبیر برای زیان انباشته خودروسازان تصمیمی اتخاذ کند تا ضمن حمایت از تولید به مصرف کننده هم فشار وارد نشود.