رييس سازمان بورس در نشست با مديران فولادى مطرح کرد: چشم اندازی روشن در انتظار بازار فولاد

رييس سازمان بورس، گفت: چشم انداز بازار فولاد در کشور بسیار درخشان بوده و باتوجه به تلاش های زیادی که در دست اجراست، اقدامات لازم برای عرضه تمام زنجیره فولاد کشور در بورس کالا انجام می شود.

محمدعلی دهقان دهنوی رييس سازمان بورس در نشست با مديران فولادى كشور، گفت: شما مديران صنعت فولاد كشور، وكيل ميليون‌ها سهامدارعدالت هستيد و بايد از حقوق آنها دفاع كنيد كه خوشبختانه اين اراده و رويكرد هم‌اكنون برقرار شده است.

رييس سازمان بورس خاطرنشان کرد: تقريبا ٩٠ درصد جمعيت كشور به طور مستقيم و غيرمستقيم با سهام عدالت در ارتباط هستند و قطعا بايد از منافع آنها دفاع كرد.

وی با بیان اینکه از شما تولیدکنندگان فولاد کشور می خواهیم در راه توسعه بازار سرمایه و ایجاد رقابت در بازار به ما کمک کنید، افزود: قطعا شفافیت و رقابت به توسعه شما نیز کمک می کند؛ از سوی دیگر شما وکیل میلیون ها سهامدار هستید تا حق آنها اجحاف نشود که این مسوولیت سنگینی است.

دهقان دهنوی اظهار داشت: ما به عنوان متولیان بازار سرمایه از شما تولیدکنندگان می خواهیم افق های پیش روی تولید وتوسعه شرکت خود را برای سهامداران شفاف سازی کنید تا ارزندگی شرکت های فولادی برای سهامداران نمایان شود.
به گفته وی، بررسی ها بیان‌گر آن است که شکوفایی در صنعت فولاد حتمی بوده زیرا ذخایر کشور و ساختارها در این‌حوزه فراهم است.

دهقان دهنوی با اشاره به اینکه بورس کالا در ماهیت خود یک پلتفرم معاملات است،گفت: این بستر معاملات، تعیین کننده قیمت نیست بلکه مکانی را فراهم کرده که قیمت ها براساس عرضه و تفاضا کشف شود؛بنابراین هر گونه اعمال دستوری قیمت در بورس کالای ایران یعنی انحراف قیمت و ضربه زدن به اقتصاد کشور.

وی با بیان اینکه هر گونه دخالت در قیمت کالاها از جمله فولاد در بورس، شفافیت را کاهش می دهد و عدالت را نقض می کند؛ ادامه داد:از این رو سازمان بورس براساس قانون، اجازه قیمت گذاری دستوری را نمی دهد که خوشبختانه تعامل بسیار مطلوبی باوزارت صمت و شخص وزیر صمت ایجاد شده است.

رییس سازمان بورس گفت: هفته گذشته با معاون جدید معدنی وزیر به مجلس رفتیم و خوشبختانه مسیری روشن و اتفاق های مثبتی در حوزه فولاد در حال تحقق است.
او افزود: چشم انداز بازار فولاد در کشور بسیار درخشان است بنابراین به همت تلاش های زیادی که در دست اجراست، اقدامات لازم برای عرضه تمام زنجیره فولاد کشور در بورس کالا انجام می شود.