مروری بر "خکرمان"

تاریخچه

شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو در تاریخ 16/4/1394 به صورت شرکت سهامی عام تاسیس شد و طی شماره 475561 مورخ 24/4/1394 در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و از تاریخ 1/6/1394 فعالیت خود را آغاز کرده است.
در حال حاضر، شرکت گروه اقتصادی کرمان خودرو جز واحدهای تجاری فرعی شرکت صنایع خودروسازی کرمان محسوب می شود.
نشانی مرکز اصلی شرکت تهران، کیلومتر 16 جاده مخصوص کرج، بلوار کرمان خودرو،  بلوار ارگ، ساختمان صدف طبقه ششم و محل فعالیت اصلی آن در شهر تهران واقع است.
 
موضوع فعالیت
  1. کلیه امور مربوط به تولید و مونتاژ انواع خودرو شامل خرید، واردات و تامین لوازم یدکی و قطعات اولیه و سایر امکانات مورد نیاز، مونتاژ جدید جهت افزایش و تنوع تولیدات همچنین بهینه سازی تکنولوژی تولید به منظور ارتقا کیفیت و کمیت محصولات، ساخت و تولید قطعات اصلی موتور خودرو شامل بلوک سیلندر و سر سیلندر و میل لنگ و شاتون و مجموعه هیدرولیک و سیستم تعلیق و ترمز و گیربکس و دنده‌ها و پیستون و قطعات آلومینیومی خودرو و غیره.
 
  1. مشارکت در انواع پروژه‌ها اعم از تولیدی و خدماتی و ساختمانی و بازرگانی و مدیریتی در داخل کشور با یا بدون مشارکت اشخاص ایرانی.
 
  1. ارائه انواع خدمات فنی و اقتصادی از جمله: طراحی و راه‌اندازی سیستم‌های جامع مکانیزه تحلیل وضعیت مالی و عملکرد شرکت‌ها، و اخذ اعتبارات مالی و یا ارزی از بانک‌ها و موسسات مالی اعتباری داخلی پس از اخذ مجوزهای لازم.
 
  1. اداره و مدیریت شرکت‌ها و موسسات اقتصادی اشخاص به صورت پیمان مدیریت.
 
  1. انجام مطالعات و بررسی‌های اقتصادی فنی مدیریتی و نظارت و پیگیری و اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد هرگونه شرکت و موسسات و همچنین اخذ و اعطای ضمانت نامه‌های حقیقی و حقوقی در داخل کشور.
 
  1. ارائه خدمات اقتصادی، فنی و مهندسی و مشاوره مدیریتی به اشخاص در داخل کشور با مشارکت اشخاص ایرانی و شرکت‌های لیزینگ و تعاونی اعتباری و ایجاد شرکت یا شرکت‌هایی جهت ارزیابی ریسک اعتباری اشخاص.
 
  1. طراحی، مشاوره، مدیریت و مشارکت کلیه طرح‌های اقتصادی اعم از ( تولیدی، صنعتی، کشاورزی، تجاری، بازرگانی، عمرانی و مسکن و تفریحی و خدماتی و سرمایه‌ای و .......) ایجاد و تشکیل و توسعه شرکت‌های سهامی عام، کلیه اقدامات کارشناسی و نیز استفاده از ابزارهای مالی نوین اعم از انتشار اوراق مشارکت، صکوک و اجاره و .... با رعایت مفاد قانون تجارت و سایر قوانین مصوبه پس از اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح در داخل و یا خارج از کشور با حضور در نمایشگاه‌ها و کلیه بازارهای تجاری.
 
نگاهی به سهام خکرمان
 
نمودار قیمتی سهام گروه اقتصادی کرمان خودرو با شروع با آغاز روند صعودی خود در 27/5/97 و حرکت به سمت فتح قله های بالاتر خود، در مرداد ماه سال جاری موفق به فتح قله 1240 تومان شد.
بعد رشد مطلوبی که نماد "خکرمان" در 2 سال اخیر تجربه کرده بود، روند اصلاحی آن در 25/5/99 آغاز شد و در حرکت اول خود نزولی شارپ را به سمت محدوده 370 تا 310 تومان تجربه کرد.
تحرکات صعودی که بعد از آن در جهت روند نزولی اتفاق افتاد باعث افزایش قیمت مقطعی این نماد به سمت محدوده 650 تومان شد و سپس با ادامه روند نزولی خود بار دیگر به سمت محدوده حمایتی 370 تا 310 تومان حرکت کرد.
با توجه به نزدیک شدن قیمت "خکرمان" به سمت محدوده‌های معتبر حمایتی خود و افزایش تقاضا بر روی این نماد احتما تحرکات صعودی برای روزهای آینده در این نماد وجود دارد و در صورتی که با صعودهای معتبر و افزایش حجم معاملات همراه شود، افزایش ارزش سهام آن تا محدوده‌های 660 و حتی 960 تومان در میان مدت پیش‌بینی میشود اما در غیراینصورت همچنان به حرکت در مسیر اصلاح ادامه می دهد.