وضعیت بانک فردا را بدانید

بانک جدید شرق اولین بانک به شیوه امروزی بود که در سال 1266 هجری شمسی در شمال شرقی میدان امام خمینی(توپخانه) و در محل فعلی بانک تجارت فعالیت خود را آغاز کرد.هر چند فعالیت این بانک بیش از یکسال طول نکشید و بانک شاهی جایگزین آن شد، اما این امر، پایه بانکداری نوین را در ایران بنا نهاد.
 
پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، 36 بانک در ایران فعالیت می‌کردند که دارای مالکیت دولتی، خصوصی صد در صد ایرانی و مختلط ایرانی و خارجی بودند اما پس از انقلاب اسلامی و در تاریخ ۱۷ خردادماه ۱۳۵۸، شورای انقلاب بانک‌های کشور را ملی اعلام کرد و برخی از بانک‌ها در یکدیگر ادغام شدند.

بانک تجارت به موجب لایحه قانونی اداره امور بانک‌ها مصوب 25 مهر ماه 1358 از ادغام یازده بانک خصوصی داخلی و مشترک ایرانی-خارجی با سرمایه‌ای بالغ‌بر 39 میلیارد ریال در تاریخ 28/4/1359 در اداره ثبت شرکت‌ها به ثبت رسید.
 
پس از ابلاغ قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجرای سیاستهای کلی اصل 44 قانون اساسی، بانک تجارت در زمره بانک‌های مشمول واگذاری قرار گرفت و در تاریخ 28/2/1388 برای اولین بار سهام بانک تجارت در بورس اوراق بهادار عرضه شد.
 
 
موضوع فعالیت:
موضوع فعالیت بانک تجارت براساس اساسنامه به شرح زیر است:
 
  • افتتاح و نگه‌داری از انواع سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری، پس‌انداز و سپرده‌های کوتاه مدت و بلند مدت و سایر حساب‌های مشابه و صدور گواهی سپرده عام و خاص
  • انجام عملیات اعتباری مصرح در قانون عملیات بانکی بدون ربا
  • ارائه انواع خدمات بانکی
 
 
نگاهی به وضعیت سهام بانک تجارت
 
سهام این بانک با نماد "وتجارت" در بازارسرمایه مورد معامله قرار می‌گیرد.
نگاهی به نمودار قیمتی این سهم نشان می‌دهد که هم‌ اکنون "وتجارت" نوسانات نزولی را در محدوده 250 تومان تجربه می‌کند و در صورت ادامه این روند، ممکن است به محدوده 232 تا 228 تومان وارد شود که بعد از آن می‌توان انتظار رشد آن، تا محدوده‌ 320 و 290 تومان را داشت.