مدیرعامل شستا خبر داد: هدف گذاری شستا برای عرضه ۲۰ هزار میلیاردی محصولات در بورس کالا

مدیرعامل شستا با اشاره به اهداف امضای تفاهم نامه با بورس کالا از پذیرش ۹ محصول جدید طی ماه های اخیر و هدف گذاری دستیابی به رکورد ۲۰ هزار میلیارد تومان عرضه در این بورس برای سال جاری خبر داد.
 
 

محمد رضوانی فر مدیرعامل شستا با اشاره به گسترش همکاری ها بین شستا و بورس کالا به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: این اقدام در جهت افزایش هرچه بیشتر شفافیت و سالم سازی چرخه ارائه محصولات شرکت های تابعه شستا است. ارتقای سودآوری و کاهش ریسک وصول مطالبات از جمله اهدافی است که باعث افزایش همکاری ها با بورس کالا در برهه کنونی شده است.

وی وصول سریعتر مطالبات و کاهش هزینه های فروش و تخفیفات مربوطه را از دیگر اهداف افزایش این همکاری اعلام کرد و افزود: تلاش می شود با گسترش عرضه محصولات در بورس کالا ضمن ارتقای سودآوری و وصول سریعتر مطالبات، عرضه کالا به فعالین شناسنامه دار صنعت و حذف واسطه‌ها فراهم شود.

این مقام مسئول ادامه داد: با امضای این تفاهم نامه در ۲۱ بهمن سال گذشته، کارگروه مشترکی برای افزایش حجم و سرعت مبادلات تشکیل شده که در ماموریت ها را با دقت دنبال می کند. حجم ارزش معاملات که در سال ۹۷ در بورس کالا ۱.۸ هزار میلیارد تومان بود در سال ۹۸ به ۴ هزار میلیارد تومان و در سال ۹۹ به بیش از ۸ هزار میلیارد تومان رسیده است.

رضوانی فر با اشاره به عرضه محصولات جدید در بورس کالا عنوان کرد: طی ماه های اخیر ۹ محصول جدید در بورس کالا پذیرش شد. در این مسیر شرکت‌های شستا محصولاتی از جمله سولفات سدیم، معدنی املاح، تیشو، ام دی اف و کنسانتره ذغال را برای اولین بار در بورس کالا عرضه کردند. برای سال ۱۴۰۰ دستیابی به رکورد ۲۰ هزار میلیارد تومان عرضه در بورس کالا هدف گذاری اولیه شده است.