سرگذشت داروپخش را بدانید

تاریخچه داروپخش:
 
كارخانه داروسازی داروپخش به‌عنوان بزرگترين و با سابقه‌ترين شركت داروسازی كشور، با همكاری شركت داروسازی انگليسی Allen&Hanburys در تابستان ١٣٤٢ در زمينی به مساحت ١٩١,٦٥٠متر مربع به طور رسمی افتتاح شد.

در سال ١٣٧١سهام شركت توسط سازمان تامين اجتماعی از وزارت بهداشت و درمان خريداری شد و در تاريخ ٢٤/٠١/١٣٧٧ شركت داروپخش)سهامی عام) به شماره ثبت ١٣٩٢٨١ اداره ثبت شركت‌ها و موسسات غير تجاری تهران، با سرمايه پانصد ميليون ريال تحت عنوان شركت كارخانجات داروپخش)سهامی خاص( به فعاليت خود ادامه داد.
 
ورود داروپخش به بازارسرمایه:
 
این شرکت در تاريخ ٢٧/٠٦/١٣٧٩ از سهامی خاص به عام تبديل شد و در تاريخ ٢١/٠٧/١٣٨١بعنوان سيصد و بيست و ششمين شركت پذيرفته شده در صنايع دارويی شيميايی با کد 25-23-24 و نماد "دارو" در فهرست سازمان بورس اوراق بهادار تهران درج شد.
 
 
 
موضوع فعالیت شرکت:
  • توليد، تهيه و واردات داروهای انسانی،دامی،شيرخشك،غذای كودك، لوازم درمانی، آرايشی، بهداشتی، آزمايشگاهی، ملزومات دارويی، مكمل‌های تغذيه‌ای، فرآورده‌های طبيعی و سنتی و غذاهای ويژه وتوزيع و فروش آن‌ها در سراسر كشور و صدور آن به خارج از كشور
  • خريد، فروش و توليد مواداوليه و بسته‌بندی، ماشين‌آلات، قطعات و ساير ملزومات
  • تأسيس، ايجاد وبهره‌برداری از كارخانه‌های توليدی و صنعتی و فروش آن‌ها
  • سرمايه‌گذاری، خريد و فروش سهام شركت‌ها و اقدام به فعاليت‌های تحقيقاتی علمی و عملی مربوط به تبادل اطلاعات، دانش فنی و تكنولوژی از طريق تهيه و تدارک آن‌ها از شركت‌های داخلی يا خارجی و هرگونه عمليات تجاری و غير تجاری مجاز كه مرتبط با موارد فوق بطور مستقيم يا غيرمستقيم باشد
 
سرمایه شرکت:

شرکت کارخانجات دارو پخش 750000 میلیون ریال سرمایه ثبت شده و 750000 میلیون ریال نیز سرمایه ثبت نشده دارد که جمعا معادل 150 میلیارد تومان می‌شود.
 
چشم‌انداز قیمتی:

سهام شرکت دارو پخش که در ماه‌های اخیر روند اصلاحی را تجربه کرد و اکنون در حال تکمیل این روند است .
براساس بررسی‌های انجام شده؛ در صورت ادامه این روند احتمال کاهش قیمت نماد "دارو" تا محدوده 2850 تا 2930 تومان وجود دارد که در صورت نزول بیشتر ورود به محدوده 2330 تومان نیز امکان‌پذیر است.