عوارض واکسن کرونا برای برکت

از زمان شیوع ویروس منحوس کرونا دانشمندان کشورهای مختلف تلاش خود را در راستای تولید واکسنی برای درمان این بیماری آغاز کردند که سرانجام پس از مدت‌ها تحقیق و بررسی 6 کشور به فناوری ساخت واکسن ویروس کرونا دست یافتند.
 
در این میان دانشمندان ایرانی نیز پس از ماه‌ها تلاش گسترده و با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های دارویی موفق به ساخت واکسن ایرانی کرونا شدند.
پس از اینکه واکسن ایرانی کرونا به مرحله تست انسانی رسید بسیاری از افراد سرشناس کشور این واکسن را تزریق کردند.
 
روزگذشته رهبر معظم انقلاب نیز در اقدامی تحسین برانگیز، واکسن ایرانی "کووبرکت" را دریافت کردند که این امر گویای حمایت ایشان از تولید ملی و دانشمندان ایرانی است.
 
تولید واکسن ایرانی علاوه براینکه منافعی همچون عضویت ایران در باشگاه تولیدکنندگان این واکسن را به همراه داشت، موجبات افزایش سودآوری شرکت‌های دارویی بخصوص گروه دارویی برکت را نیز فراهم کرد .
 
براساس بررسی‌های انجام شده؛ در آبان ماه 99 که واکسن‌ "کووبرکت" به مرحله تست انسانی رسید، قیمت سهام گروه دارویی برکت که با نماد "برکت" در بازارسرمایه معامله می‌شود در مسیر صعودی قرار گرفت که این روند همچنان ادامه دارد و این سهم در حال دست‌یابی به فتح قله تاریخی خود است.

همانطور که پیش‌بینی می‌شد، با توجه به انتشار خبر تزریق واکسن "کووبرکت" به رهبر معظم انقلاب، روند افزایش قیمت این سهم در روز جاری شتاب بیشتری گرفت به طوری که سهام برکت افزایش 5 درصدی قیمت را تجربه کرد و به 4081 تومان رسید همچنین صف خرید حدود 25 میلیون تومانی برای این سهم تشکیل شد.

نگاهی به نمودارهای این سهم نشان می‌دهد؛ در صورت توانایی شکست مصمم و معتبر محدوده قیمتی 4400 تومان، احتمال دست‌یابی این سهم به اهداف بالا‌تر خود در محدوده‌های 8660 و 6600 تومان در میان مدت، وجود دارد اما در صورت اصلاح قیمت سهام برکت، ورود آن به محدوده‌های 3200 و 3600 تومان نیز امکان‌پذیر است.