آشنای با سهام "سپید"

تاریخچه فعالیت
 
شرکت سپید ماکیان (سهامی عام) در تاریخ10 /2/ 1359 تحت شماره 771 در اداره ثبت شرکت‌های رشت به نام کیشکه شمال به ثبت رسید و در سال1368 با واگذاری به مدیریت جدید، نام این شرکت به سپید ماکیان تغییریافت.
این شرکت با شماره شناسه ملی 10720097761به ثبت رسیده و زمینه فعالیت آن، از بدو تاسیس تا پایان سال79 در زمینه تولید تخم مرغ بود.
از سال1380 فعالیت شرکت به پرورش مرغ مادرنیمچه گوشتی تغییر یافت و همچنین با انتقال دارایی‌های سپید جوجه شامل واحدهای جوجه کشی و مرغداری‌های نیمچه گوشتی و کارخانه‌دان گوشتی و مادری، حلقه‌های تولید تکمیل شد.
این شرکت در تاریخ 15/08/1392 با ادغام شرکت قوی آبکنار، مالکیت مزارع مرغ مادر با ظرفیت 30.000 قطعه مرغ مادر و همچنین کارخانه‌دان با ظرفیت120 هزار تن در سال را بدست آورد.
همچنین کشتارگاه تمام اتوماتیک شرکت سپید ماکیان از نیمه دوم سال 1393 تولید آزمایشی خود را آغاز کرد و تا پایان سال به ظرفیت کامل رسید بنابراین ظرفیت 6000 قطعه مرغ در ساعت ایجاد شد.
در حال حاضر این شرکت مالکیت 37 درصدی شرکت پرورش مرغ کاشانک و نیز مالکیت 75 درصدی شرکت مرغ دریا صومعه سرا را در اختیار دارد.
شرکت سپید ماکیان در تاریخ26/08/1393موفق به دریافت مجوز فعالیت زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ با نام تجاری«سمین مرغ» گردید.
 
 
موضوع فعالیت شرکت:
 
  • تولید و پرورش انواع طیور اعم از مرغ گوشتی، مرغ مادر گوشتی، مرغ اجداد گوشتی، مرغ تخم‌گذار، مرغ مادر تخم‌گذار
 
  • انجام هرگونه فعالیت در زمینه تکثیر و  پرورش آبزیان و کلیه امور مربوط به شیلات و زراعت و باغداری و تولید و پرورش انواع نهال و محصولات حاصل از آن،احداث و بهره‌برداری صنایع مرتبط با آن‌ها اعم از کارخانه‌دان، کارخانه جوجه‌کشی،کشتارگاه طیور، صنایع پردازش گوشت مرغ ،احداث گلخانه و صنایع پردازشی محصولات زراعی و باغداری
 
  • احداث سردخانه و تهیه و بسته‌بندی کلیه فرآورده‌های ‌مواد غذایی و پروتئینی از هر قبیل و هر نوع ماشین‌آلات و مواداولیه مورد نیاز مرغ‌داری‌ها، زراعت و باغداری و صنایع مزبور و صدور محصولات تولیدی آن‌ها
 
  • مبادرت به کلیه عملیات مجاز بازرگانی در زمینه‌های مربوطه
 
  • فعالیت در زمینه واردات، تولید، فروش و توزیع کلیه اقلام دارویی، مواداولیه، مکملها، مواد بیولوژیک، نهاده‌های دامی و خوراک دام و طیورو آبزیان، مدیریت کامل زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ، انجام خدمات کشتارگاهی اعم از فرآوری، بسته‌بندی و عرضه محصولات دام و طیور، انجام هرگونه فعالیت در زمینه تولید، تکثیر و پرورش انواع دام
 
 
سرمایه شرکت:
 
سرمایه ثبت شده شرکت سپید ماکیان 1005000 میلیون ریال (معادل 100.5 میلیارد تومان) است.
 
 
ورود شرکت به بازارسرمایه:
 
تعداد 150 میلیون و 750 هزار سهم معادل 15 درصد از سهام شرکت سپید ماکیان بانماد "سپید" روز چهارشنبه مورخ 23/04/1400به عنوان پانصد و هفتاد و دومین شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش زراعت و خدمات وابسته و طبقه پرورش طیور و فهرست نرخ‌های بازار دوم و به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه‌اولیه می‌شود.