آنچه بر"شاملا" گذشت

تاریخچه شرکت:
شرکت معدنی املاح ایران با سرمایه اولیه 10 میلیون ریال تاسیس شد در حال حاضر سرمایه ثبت شده شرکت 420 میلیارد ریال است.
اولین کارخانه تولید  پودر سولفات سدیم در سال 1373 با ظرفیت اسمی 30 هزار تن در سال در شهرستان گرمسار و واحد دوم نیز با ظرفیت اسمی 30 هزار تن در سال 1379 و واحد سوم نیز با همان ظرفیت از سال 1384 در استان مرکزی شهرستان اراک به بهره‌برداری رسید.
این شرکت در حال حاضر سالانه حدود 190 هزار تن پودر سولفات سدیم طبق استاندارد ملی و بین المللی جهت مصارف صنایع تولید پودرهای شوینده ، شیشه‌سازی و کاغذسازی تولید می‌کند.
سپس در راستای تامین نیاز کشور به نمک خوراکی، این شرکت مبادرت به احداث واحد تولید نمک خوراکی تصفیه (تبلور مجدد) با ظرفیت 35 هزار تن در سال در استان سمنان شهرستان گرمسار نمود که این واحد در سال 1383 به بهره‌برداری رسید.
تولید نمک خوراکی به روش هیدرومیل
شرکت معدنی املاح ایران درنیمه دوم سال 93 اقدام به درخواست ودریافت جواز تاسیس برای اجرای طرح تولید نمک خوراکی به روش هیدرومیل درمجتمع گرمسار نمود.این طرح درپایان سال 94 تکمیل و راه‌اندازی واخذ پروانه بهره‌برداری آن به سال 95 موکول شد.
معدن سولفات سدیم میقان این شرکت در سال 1373 توسط شرکت کشف شده و در حال حاضر بزرگترین معدن سولفات سدیم کشور می باشد.
 
 
موضوع فعالیت شرکت:
 
شرکت معدنی املاح ایران در زمینه تولید سولفات سدیم و نمک خوراکی فعالیت دارد.
 
سرمایه شرکت:
سرمایه ثبت شده شرکت معدنی املاح ایران 840000 میلیون ریال ( معادل 84 میلیارد تومان) است.
 
چشم‌انداز قیمتی:
نوسانات شدید نزولی قیمت نماد "شاملا" در ماه‌های اخیر موجب کاهش این قیمت سهم تا محدوده 930 تومان شد که با پشت سر گذاشتن اما در شرایط فعلی باتوجه به شروع تحرکات مثبت جدید در این سهم می توان گفت که در صورت ادامه‌ این نوسانات، افزایش بیشتر قیمت سهم تا محدوده‌های 1200 و 1250 تومان و حتی در صورت صعود بیشتر افزایش قیمت تا محدوده 1500 تومان امکان‌پذیر است، البته تشکیل نوسانات صعودی سهم در روزهای اخیر همچنان در قالب اصلاح مرتبه بالاتر در نظر گرفته می‌شود.