معاون وزیر اقتصاد: عرضه اولیه سرخابی ها تا اول بهمن در بازار سرمایه انجام شود

رئیس سازمان خصوصی‌سازی از لزوم عرضه اولیه سهام پرسپولیس و استقلال تا پایان بهمن خبر داد و گفت: اظهارنظر نهایی درباره نحوه واگذاری دو باشگاه مشروط به کارشناسی دقیق روش‌ها است.
 
جلسه بررسی وضعیت خصوصی سازی باشگاه پرسپولیس با حضور حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی و مجید صدری مدیرعامل پرسپولیس و برخی از مدیران باشگاه برگزار شد.
 

مجید صدری مدیرعامل پرسپولیس مشکلات باشگاه در خصوص تسریع در مسیر بورسی شدن گفت: به رغم آنکه باشگاه‌های فوتبال طبق قانون از مالیات معاف هستند اما سازمان مالیاتی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان از این باشگاه مطالبات دارد.

حسین قربانزاده رئیس سازمان خصوصی سازی هم با تاکید بر ضرورت تسریع فرآیند پذیرش باشگاه پرسپولیس در بازار سرمایه گفت: پذیرش پرسپولیس و استقلال و درج نماد این دو باشگاه با هدف شفاف شدن عملکرد و انضباط مالی باید در دی ماه صورت گیرد و تا پایان بهمن ماه عرضه اولیه شود.

وی افزود: صرف نظر از چگونگی انتقال مالکیت نه تنها این باشگاه که همه شرکت‌های دولتی باید صورت‌های مالی شفاف داشته باشند و موانع پیش رو جهت پذیرش در بازار سرمایه را بردارند. موضوعات موثر در این فرآیند از جمله تهیه صورت‌های مالی سه ماه نخست سال، گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی و تعیین تکلیف بند‌های حسابرس برای سال مالی قبل باید جدی پیگیری شود که در این راستا، مدیرعامل پرسپولیس وعده داد حداکثر همکاری جهت تسریع در روند درج نماد را انجام دهد.

قربانزاده در خصوص تعیین تکلیف حق پخش تلویزیونی این دو باشگاه تصریح کرد: تضمین سودآوری دو باشگاه بعد از واگذاری با تعیین تکلیف این موضوع محقق می‌شود. اظهارنظر نهایی درباره نحوه واگذاری دو باشگاه مشروط به کارشناسی دقیق روش‌ها طی جلسات متعدد در سطوح کارشناسان است. تمامی شرکت‌های مشمول واگذاری باید طبق قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و بند ب ماده ۲۵ قانون برنامه ششم توسعه به منظور اخذ هرگونه مجوز ثبت صورت جلسات مجامع عمومی و هیأت مدیره و نقل و انتقال اموال و دارایی‌های ثابت و اخذ هرگونه تسهیلات، مجوز‌های مربوطه را از این سازمان اخذ کنند.