عضو کمیسیون انرژی مجلس:تا پایان سال جاری؛ نرخ خوراک پتروشیمی‌ها تغییر نمی‌کند

تا پایان سال جاری تغییر قیمتی در بحث مربوط به خوراک پتروشیمی‌ها در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیست.

حسین حسین‌زاده نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرمول معادلات پتروشیمی‌ها، خوراک فراورده‌ها و میعانات گازی با توجه به بحث زمستان و واقعیت موجود یعنی قاچاقی که وجود داشته است تغییر کرده، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: در مقطع زمانی دولت صادرات بنزین، گازوئیل و فراورده‌ها را به دلایلی چون قاچاق و کانالیزه کردن آن، شناسایی شرکت‌های واقعی و ذخیره‌سازی سوخت مایع در نیروگاه‌ها و صنایع ممنوع کرد.

حسین‌زاده افزود: بعد از آنکه ظرفیت کشور نسبت به سال گذشته بیشتر و بهتر شد، محدودیت‌ها برداشته شد. اما در حال حاضر در حوزه تامین خوراک، کشور با مشکلی مواجه نیست و قوانین همان‌گونه که بوده وجود دارد و تغییر قیمت اتفاق نیفتاده است.

نایب رئیس مجمع نمایندگان استان فارس عنوان کرد: با توجه به تحریم‌های نفتی، ناچار به استفاده از فراورده‌های داخلی البته با همان بحث تنفس خوراک پتروپالایشگاه‌ها و قیمتی که وجود دارد، هستیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تا پایان سال جاری تغییر قیمتی در بحث مربوط به خوراک پتروشیمی‌ها در دستور کار کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیست.