سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه : شهرداری‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق مالی در سال آینده منتشر می کنند

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از انتشار ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق توسط شهرداری‌ها و واگذاری ۹۰ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های بورسی و غیربورسی به تامین اجتماعی خبر داد.

رحیم زارع سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ درباه مصوبات دیروز کمیسیون تلفیق بودجه 1401 اعلام کرد: به شهرداری‌ها و سازمان‌های وابسته اجازه داده می‌شود با تأیید وزارت کشور مبلغ 12 هزار میلیارد تومان اوراق مالی منتشر کنند.

همچنین مبلغ شرکت‌های دولتی که پیش از این 8 هزار میلیارد تومان اجازه انتشار اوراق داشتند به 10 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

دولت مکلف شد برای تامین آب ، برق و گاز روستاهای محروم دو هزار میلیارد تومان و برای مقاوم‌سازی، بهسازی و نوسازی مدارس و دانشگاه‌ها 5 هزار میلیارد تومان اوراق منتشر کند.

سازمان امور مالیاتی هم مکلف شد پرونده‌های مالیاتی مراکز درمانی مربوط به عملکرد سال‌های 98 تا 1400 را تا پایان سال آینده رسیدگی کند و درآمد ناشی از آن را به حساب درآمدهای مالیاتی به خزانه واریز کند.

دولت همچنین مکلف شد در اجرای قانون برنامه ششم توسعه که به تأمین اجتماعی بدهکار است، مبلغ 90 هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌های بورسی و غیربورسی را برای پرداخت بدهی به این سازمان واگذار کند.

در رابطه با حق امتیاز و حق سهم دولت از کاربرهای ارائه دهنده مخابراتی مقرر شد تا دو درصد حق الامتیاز افزایش پیدا کند و این درآمد در حوزه‌های فرهنگی هزینه خواهد شد.

همچنین تمام طرح های زودبازده و عام‌المنفعه در مناطق محروم روستایی و شهری و واردات آمبولانس توسط اورژانس از پرداخت مالیات و عوارض گمرکی معاف شدند.

هنوز اقدام خاصی درباره حذف ارز ترجیحی صورت نگرفته و مقرر شد کمیته‌ای بین دولت و مجلس برای تصمیم‌گیری تشکیل شود که نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.