درخواست بانک سرمایه و بیمه آسیا از سهامداران برای ثبت نام در سجام

بانک سرمایه و بیمه آسیا با صدور اطلاعیه ای از سهامداران خود درخواست کردند برای دریافت سود سهام و سود سنواتی در سامانه سجام ثبت نام کنند.

به گزارش روابط عمومی سمات، بیمه آسیا اعلام کرد: سهامدارانی که تاکنون در سامانه سجام ثبت نام نکرده اند، در اسرع وقت جهت تسهیل در دریافت سود سهام و مطالبات سنواتی خود، نسبت به ثبت نام در سامانه سجام و احراز هویت،  اقدام کنند.بنابر این اطلاعیه، براساس قانون بودجه سال 1401 کشور، کلیه شرکت های بورسی ملزم به پرداخت سود سهام و مطالبات سنواتی سهامداران خود از طریق سامانه سجام هستند.

همچنین بانک سرمایه نیز اعلام کرد: عطف به نامه شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با موضوع لزوم پرداخت سود سهام و مطالبات سنواتی سهامداران از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) و همچنین بر اساس قانون بودجه سال 1401 کشور و نامه مدیریت نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار از این پس توزیع سود سهام و مطالبات سنواتی سهامداران از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) انجام خواهد شد و بر این اساس سهامداران این بانک می بایست در سامانه فوق الذکر ثبت نام کنند.

سامانه سجام چیست ؟

 لازم به ذکر است، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دایمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.