کسب بازدهی معقول از بازار سهام تا پایان سال 1401

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه بعید به نظر می‌رسد معاملات بورس افت شدیدی را تجربه کند، گفت: بازار سرمایه در سال جاری نسبت به سایر بازارها بازدهی خوبی را در اختیار سهامداران قرار می‌دهد.

عباس آرگون نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران به نوسان اخیر ایجاد شده در معاملات بورس و نیز عوامل تاثیرگذار بر آن اشاره کرد و افزود: نوسان جزو مسایل بازار است و به‌عنوان مساله‌ای طبیعی در روند بازار تلقی می‌شود.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی‌های انجام شده حاکی از آن است که بازار به دلیل افزایش قیمت‌ و نیز تورم بین‌المللی نمی‌تواند افت چندان محسوسی را تجربه کند.

آرگون به وجود روزهای خوش پیش‌روی معاملات بازار اشاره کرد و گفت: در چند وقت گذشته شاهد ایجاد تورم جهانی تحت تاثیر جنگ اوکراین و روسیه و نیز افزایش قیمت نفت بودیم که این موضوع نمی‌تواند بی‌تاثیر در روند فعلی بازار باشد.

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با اعتقاد بر اینکه بعید به نظر می‌رسد بازار افت شدیدی را تجربه کند، افزود: قیمت سهام شرکت‌ها اکنون در موقعیت مناسب سرمایه‌گذاری قرار گرفته و قیمت آنها برای سرمایه‌گذاری ارزنده است.

وی گفت: در چنین شرایطی باید نگاه‌ها نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار به‌صورت بلندمدت و تحلیلی باشد و سهامداران کمتر تحت تاثیر هیجان قرار بگیرند.

آرگون ادامه داد: به‌نوعی بهتر است آرامش در معاملات بازار حفظ شود تا بتوان شاهد روزهای منطقی در معاملات این بازار باشیم.

نایب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، بازار سرمایه می‌تواند در سال جاری برخلاف سال گذشته بازدهی خوبی را در اختیار سهامداران قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد بازار برخلاف سال گذشته و نیز بعد از افت شدیدی که در مرداد ما ۹۹ آغاز کرد، شرایط خوبی را برای امسال تجربه خواهد کرد، همان‌طور که از نخستین روزهای معاملات شاهد روند معقول معاملات در این بازار بودیم.