های وب

تاریخچه شرکت:
شرکت داده گستر عصرنوین با نماد "های وب" در تاریخ 10/09/1398 به ثبت رسید و به‌عنوان یکی از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات انتقال داده و ارائه سرویس دسترسی اینترنت پرسرعت (به صورت واگذاری پروانه ) بر روی بستر ارتباطی که در 6 سال نخست (1382-1388) موفق به جذب بیشتر از 50 هزار مشترک شد.

موضوع فعالیت اصلی شرکت:
1-ارائه خدمات انتقال داده و خدمات جانبی آن و فعایت در زمینه فناوری اطلاعات
2-ارائه خدمات پشتیبانی تجهیزات سخت‌افزاری و رایانه‌ای و مخابراتی
و...

جایگاه شرکت در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات:

در سال ‌های اخیر به تبع گسترش فناوری، کاربردهای آی سی تی در ابعاد مختلف زنگی روزمره و تاثیرات آن در جوامع بشری به یکی از مهمترین مباحث روز دنیا تبدیل شده و توسعه زیر ساخت‌ها و تنوع سرویس‌های صنعت آی سی تی به‌عنوان موثرترین عامل رشد سایر بخش‌های اقتصادی، در کشورهای مختلف مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
های وب تنها شرکت خصوصی هست که دارای طیف وسیعی از پروانه‌های مخابراتی بوده که خودت یک مزیت رقابتی محسوب می‌شود.
همچین این شرکت دارای قراردادهای بلند مدت با وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده که با انعقاد قرار داد جدید موفق به در اختیار گرفتن بیش از 98درصد بازار روستایی کشور شده است.

مهم‌ترین ریسک‌های شرکت:
1-ریسک نرخ ارز: هرچند که شرکت سعی کرده تا با خریدهای نقدی این ریسک را کاهش دهد ولی خریدهای اعتباری شرکت که بر حسب ضرورت بود نیز مطرح هست که شرکت با امید به توافق در آینده سعی در کنترل این ریسک دارد.

2-ریسک فناوری: طبق ادعای شرکت تا سال 2025 خطر خاصی شرکت را تهدید نمی کند و تغییرات عمدتا نرم‌افزاری خواهد بود.

3-ریسک تامین مالی: شرکت با ورود به بورس سعی در کاهش این ریسک دارد.

4-ریسک اقتصادی: که چشم انداز شرکت را کمی مبهم کرده اما این شرکت بازار دارای درآمد بالا و البته تضمین شده دارد.

چشم انداز قیمتی:

شرکت در طول سه سال اخیر روند کاملا روبه رشدی را در نسبت های مالی خود (مانند حاشیه سود عملیاتی) تجربه کرده و موفق به افزایش سود تحقق یافته و تقسیمی شده است.
اینگونه که به نظر می‌‌رسد با توجه تورم سال 1400 باید شاهد افزایش تعرفه باشیم همچنین با توجه به ظهور نسل پنجم اینترنت و بحث فیبر نوری (که در الویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دارد) شرکت مایل به انجام سرمایه‌گذاری در این بخش است.