رییس جمهور: رشد شرکت‌های بورسی خبری خوش برای تولید،اقتصاد و پیشرفت کشور است

رییس جمهور خاطرنشان کرد: رشد شرکت‌های بورسی،کاهش نرخ بیکاری، ارتباط با زیرساخت‌های اقتصادی سازمان شانگهای و آسیا، حذف موانع ارتباطات همسایگی، فعال شدن سیاست همسایگی و سیاست ارتباط با کشورهای همسایه، همه و همه خبرهای خوشی برای تولید و اقتصاد و پیشرفت است.
 
 ابراهیم رئیسی در مراسم روز ملی صادرات که با تقدیر از ۵ صادرکننده برتر به نمایندگی از ۵۷ صادرکننده برتر سال برگزار شد، اعلام کرد: ۴۰ درصد رشد #صادرات در سال گذشته نشان از عزم فعالان اقتصادی است که می‌خواهند صادرات رشد یابد و باید سهم ترانزیت کالا و گردش پولی مالی و اقتصاد منطقه و حق ایران اسلامی، دنبال شود تا رشد اقتصادی که شعار نیست، شدنی باشد.

وی با بیان اینکه رشد اقتصادی اتفاق می افتد و دشمن را عصبانی کرده است، افزود: تمام این تحریم‌ها برای اینست که ایران رشد نکند و بدون #تولید و صادرات بوده و فقط مصرف کننده باشد. دشمن نمی خواهد ایران رشد کند و به همین دلیل آشوب و بلوا ایجاد می کند. این جنگ اراده‌ها است.

وی ادامه داد: یک اراده نمی خواهد ملت ایران رشد کند و حرفی در تولیدات و صادرات داشته باشد اما ایران تلاش می کند با عرضه تولیدات با کیفیت بازار را فتح کند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه رشد پنج درصدی تولید، تجهیزات و ابزار تولید خبر خوشی است که وزیر صنعت اعلام کرد، گفت: همین طور رشد #شرکت‌های_بورسی و کاهش نرخ بیکاری، ارتباط با زیرساخت‌های اقتصادی سازمان شانگهای و آسیا و حذف موانع ارتباطات همسایگی و فعال شدن سیاست همسایگی و سیاست ارتباط با کشورهای همسایه، همه و همه خبرهای خوشی برای تولید و اقتصاد و پیشرفت است.

وی خاطرنشان کرد: به طور یقین دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصدی هم قابل دسترسی است و زیربنای این امر وجود دارد.

رییسی افزود: در این میان بیش از ۲ هزار کارخانه و کارگاه تولیدی احیا شده اند. حتی تولید کارخانه‌ با خاک یکسان شده از سر گرفته شده و این روش ادامه دارد. اگر احیای کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی، #افزایش_صادرات و مثبت شدن تراز تجاری و صادرات نفتی و غیر نفتی دشمن را عصبانی می‌کند، بگذارید عصبانی شود و از این عصبانیت بمیرد.
 
رییس جمهور خاطرنشان کرد: تمام تولیدکنندگان و صادرات کنندگان، افسران دور زدن تحریم‌ها هستند و باید با پشتوانه مهندسان، تولیدکنندگان و صنعتگران حرف زد. دیروز صنعت نظامی گرفتار سیم خاردار بود ولی امروز در نیویورک و سمرقند می‌گویند نمی‌شود تولیدات نظامی ایران را بفروشید؟ می‌گویند صنایع نظامی ایران پیشرفته است و با تمام دنیا فرق می‌کند بنابراین احیای کارخانه‌ها از سیاست #دولت است و این مسیر ادامه دارد.

وی ادامه داد: دیپلماسی سیاسی هم باید در خدمت #دیپلماسی_اقتصادی باشد و هیچ سفیری نباید دغدغه مسایل اقتصادی را جزو مسئله اول نداند.