عضو کمیسیون عمران مجلس: صندوق املاک و مستغلات یک اتفاق مثبت در بازار املاک است

نماینده مردم خاش گفت: با راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات کشور شاهد به روز شدن خرید و فروش املاک و کاهش هزینه‌ها خواهیم بود.

اسماعیل حسین زهی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزایای صندوق املاک و مستغلات به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: با کلید خوردن این صندوق شاهد اتفاقات خوب و رونق بخشی بازار املاک خواهیم بود.

وی افزود: این صندوق برای تقویت تقاضا و خرید و فروش املاک و اجاره، اجرایی شده تا شاهد رونق بخشی و ورود سرمایه‌های خرد به بازار املاک از مسیر بازار سرمایه باشیم.

این نماینده مجلس به مزایای سرمایه‌گذاری در صندوق املاک و مستغلات اشاره کرد و گفت: این صندوق‌ها دارای مزایای مالیاتی، نقدشوندگی، تنوع سرمایه‌گذاری و مدیریت حرفه‌ای است.

حسین زهی در ادامه اظهار کرد: با راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات کشور شاهد به روز شدن خرید و فروش املاک و کاهش هزینه‌ها خواهیم بود.

وی با ارزیابی عملکرد مثبت صندوق املاک و مستغلات در آینده گفت: در این صندوق سرمایه‌گذاران متعدد خرد و کلان در یک پروژه مسکن سرمایه گذاری می‌کنند، در این نوع سرمایه گذاری، سرمایه گذاران خرد با مبلغ‌های کم می‌توانند ملکی را تأمین مالی یا خریداری کنند.

نماینده مردم خاش در مجلس شورای اسلامی گفت: فراهم کردن امکان سرمایه‌گذاری، توسعه و بهسازی و نیز فراهم شدن امکان مدیریت تخصصی در بخش املاک و مستغلات از کارکردهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات است.