بزرگترین بورس‌های جهان کدامند؟

بورس اوراق بهادار در ابتدای تاسیس، مکانی بود که فروشندگان و خریداران برای خریدوفروش کالا با یکدیگر ملاقات می کردند اما امروزه، معامله محصولات مالی مانند سهام شرکت ها در آن انجام می شود.
با گذشت زمان و به دلیل پیشرفت تکنولوژی و نقاط عطف جدید در فناوری، اکثر بورس های سهام به سمت تجارت الکترونیکی سوق پیدا کردند و اکنون به معامله‌گران کمک می کنند تا دسترسی بهتری به بازارهای بین‌المللی داشته باشند.


همانطور که می دانید در سراسر دنیا، بازارهای بورس متعددی وجود دارد که از جمله مهم‌ترین بورس‌های جهان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
 

1- بورس نیویورک (24.1 تریلیون دلار حجم بازار)

بورس نیویورک از قدیمی ترین بورس‌های جهان محسوب می شود که در خیابان وال استریت شهر نیویورک واقع شده است.
بورس نیویورک از روز دوشنبه تا جمعه و از ساعت 18 بعد ازظهر تا نیمه شب(به وقت تهران) ادامه دارد.
در این بورس صنایع متعددی حضور دارند که از مهم‌ترین شرکت‌های شناخته شده در این بازار می‌توان به اپل (با 2510 میلیارد دلار حجم بازار)، مایکروسافت(2268 میلیارد دلار) و آمازون(1757 میلیارد دلار) اشاره کرد.

2-بورس نزدک(20 تریلیون دلار حجم بازار)

بورس نزدک  واقع در شهر نیویورک  که از مجوعه بورس هایی است که تنها به صورت الکترونیکی معامله درش صورت میگیره عمدتا شرکت هایی که در صنعت فناوری فعالیت میکنند در این بورس فعالیت دارند و ساعت کاریش هم مانند بورس نیویورک است.

3-بورس لندن(6187 میلیارد دلار حجم بازار)

این بورس واقع در شهر لندن و در میدان پاترنوستر قرار دارد و  پذیرای بسیاری از شرکت های انگلیسی و چند ملیتی بوده و از اولین بورس های جهان است.

4-بورس توکیو(حجم بازار 4485 میلیارد دلار)

بورس توکیو تاسیس در سال 1878 و از بورس هایی است که تمامی معاملاتش بر بسترالکترونیک است که زیر نظر گروه بورس ژاپن است که 2 شاخص اصلی تاپیکس و نیکی 225( شاخصی برای 225 شرکت بزرگ دولتی ژاپن ) دارا می باشد و دارای بازار اول(شرکت بزرگ)دوم(شرکت های متوسط) و بازارشرکت های استارت آپی است.

5- بورس شانگهای(7.62 تریلیون دلار)

بورس شانگهای تاسیس  1886 در کشور چین بوده و از بزرگترین بازارهای مالی در آسیای شرقی است.
سهم‌های مورد معامله در این بازار به دو دسته Bو A تقسیم می‌شوند که سهم‌های گروه A با یوان چین و گروه B با دلار آمریکا مورد معامله قرار می‌گیرند و بیشتر خریداران آن‌ها ؛ سرمایه‌گذاران خارجی هستند.