کمبود ارز عامل فشار در حوزه صنعت و معدن

رییس اسبق هیات عامل ایمیدرو،گفت: این روزها کمبود ارز و بحران‌های ناشی از تحریم و سیاست‌های روزمره‌ای که سیستم اقتصادی و بانک مرکزی در پیش گرفته، موجب فشار بر حوزه صنعت و معدن شده و عاملی در اتخاذ سیاست‌‎ها و تصمیم‌های غیرکارشناسی نظیر قیمت‌گذاری دستوری است.

مهدی کرباسیان، رییس اسبق هیات عامل #ایمیدرو با اشاره به اینکه تصمیم‌های غیرکارشناسی درطول ادوار گذشته نتایج معکوس را به همراه داشته و منجر به عقب نشینی سیاست‌گذار شده است، تصریح کرد: برای مثال درباره تعرفه‌هایی که روی موادمعدنی و #صنایع_معدنی وضع شد، نهایتا شاهد عقب نشینی دولتمردان بودیم. به همین دلیل بهتر است از تصمیم‌های غیرکارشناسی دوری کرد که صنعت و معدن در مسیر همواری حرکت کنند.

وی با بیان اینکه #قیمت گذاری_دستوری ناشی از عدم تعادل عرضه و تقاضا است، ادامه داد: این روزها کمبود #ارز و بحران‌های ناشی از تحریم و سیاست‌های روزمره‌ای که سیستم اقتصادی و #بانک_مرکزی در پیش گرفته، موجب فشار بر حوزه صنعت و معدن شده و عاملی در اتخاذ سیاست‌‎ها و تصمیم‌های غیرکارشناسی نظیر #قیمت‌گذاری_دستوری است.

کرباسیان در بخش دیگری از صحبت‌هایش در خصوص نقش #بورس_کالا در رهایی از قیمت‌گذاری دستوری اظهار کرد: بورس کالا نقش اساسی در سلامت و شفافیت #اقتصاد_کشور دارد و دستکاری در آن، بهم زدن مدل علمی و عقلی بازار است.

وی افزود: بورس کالا یکی از ارکان محوری برای رهایی از قیمت‌گذاری دستوری است و مشخصا از #رانت جلوگیری و در جهت توسعه اقتصادی و تولید کشور تلاش می‌کند.