وزیراقتصاد: بودجه ۱۴۰۲ باید با پیام‌های امیدوارکننده برای بازارسرمایه همراه باشد

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه شرایط بازارسرمایه مخصوصا از خرداد ماه مقبول نیست،گفت: تلاش بر این است در کنار کمیسیون اقتصادی مجلس بتوان به توافقی مشترک برای اثرگذاری در سودآوری شرکت‌های بورسی رسید تا بازار ابهام نداشته باشد. بودجه ۱۴۰۲ باید با پیام‌های امیدوارکننده برای بازار سرمایه همراه باشد.  

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه تا زمانی که #قیمت‌گذاری_دستوری و غیر کارشناسی مطرح است نه تنها سیاست‌گذار به اهداف نمی‌رسد بلکه موجب انحراف در عملکرد فعالان اقتصادی هم خواهد شد،افزود: قیمت گذاری دستوری تنها باعث علامت غلط به بازار و فعالان است؛ همین دلیل دولت درصدد مسیر قیمت‌گذاری کاملا شفاف و غیررانتی و استفاده از ساز و کار بورس کالا است. در این راستا ورود محصولات به #بورس_کالا از سال گذشته با سیمان آغاز شد و سال جاری #تایر و #خودرو برای نخستین بار به این بورس وارد شد.

وی ادامه داد: هدف‌گیری این بود که به کمک ظرفیت‌های بورس کالا به سمت بهترین سازوکار شفاف، غیر رانتی و قابل نظارت برویم و این موضوع همچنان در دستور کار است. رسانه‌ها هم کمک کنند، بخشی از کالاها که همچنان قیمت‌گذاری غیرکارشناسی در آن‌ها مطرح است را به ریل قیمت‌گذاری‌های شفاف باز گردانیم.

وزیراقتصاد با بیان اینکه شرایط #بازارسرمایه مخصوصا از خرداد ماه مقبول نیست،گفت: تلاش بر این است در کنار کمیسیون اقتصادی مجلس بتوان به توافقی مشترک برای اثرگذاری در سودآوری شرکت‌های بورسی رسید تا بازار ابهام نداشته باشد. بودجه ۱۴۰۲ باید با پیام‌های امیدوارکننده برای بازار سرمایه همراه باشد.  در دولت سیزدهم مثل دولت‌های قبل نگاه ابزاری و کوتاه مدت به بورس وجود ندارد. استفاده ابزاری دولت‌های قبل از بورس، آسیب‌های زیادی را به مردم و کلیت بازار زد
 
.