چرا باید سهم خود را بیمه کنید؟

اهالی سازمان بورس در روزهای اخیر تصمیماتی را برای نجات شاخص از باتلاق سقوط اتخاذ و در نهایت بسته ۱۰ بندی حمایت فوری از بازارسرمایه را ابلاغ کردند.
از جمله تصمیمات مهم سازمان می‌توان به #بیمه_کردن_سهام حاضر در پورتفوی #اشخاص_حقیقی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هر نفر (که حدود ۹۶ درصد از تعداد کدهای حقیقی فعال حاضر در بازار را تشکیل می‌دهند) از طریق انتشار عمومی #اوراق_تبعی و خرید توسط #سرمایه_گذاران اشاره کرد.
اجرای این طرح مزایایی از جمله حفظ سرمایه‌گذاران بلندمدت و ایجاب سرمایه‌گذاران به نگهداری سهام درصورت تداوم رشد منفی، استفاده اهرمی از نقدینگی حمایتی و انتقال نیازهای نقدینگی حمایتی به آینده، اطمینان‌بخشی میان مدت نسبت به حفظ سرمایه در مقایسه با حمایت منطقی از بازار، ایجاد فرصت برای فعالان بازار و افکار عمومی جهت تکمیل اطلاعات و ارزیابی رخدادها و تصمیم‌گیری منطقی در این خصوص، کاهش ریسک سرمایه‌گذاران در بورس و اطمینان‌بخشی به سهامداران در خصوص ارزندگی #سهم و حفظ منافع آن‌ها را به همراه دارد. بنابراین سهامداران باید از طریق خرید اوراق اختیار فروش تبعی سهم خود را در برابر کاهش قیمت #بیمه کنند.