صندوق املاک و مسغلات همان توکن ملک است

محمد اسکندری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه وضعیت کنونی ملک در کشور به خاطر احتکار دارایی و ساختار املاک که در اختیار مشاوران املاک است اینگونه شده است،گفت: راه‌اندازی صندوق املاک و مستغلات را میتوان همان توکن ملک دانست.
 دنیا به سمتی حرکت میکند که نه تنها یک ساختمان، بلکه یک دفتر اداری، فرودگاه، بزرگراه، بیمارستان و حتی میدان نفتی هم تحت عنوان صندوق‌های REITs معامله شوند.

وی افزود: از طریق ابزار صندوق املاک و مستغلات، امکان خرید و فروش ملک به نرخ روز نه تنها به صورت متری بلکه به صورت سانتی‌متری هم فراهم خواهد شد.

اسکندری با اشاره به اینکه صندوق فعلی بر روی املاک ساخته شده معامله می‌شود،گفت: امیدواریم به زودی صندوق‌هایی برای پیش‌فروش زمین و مسکن نیز ایجاد شود و وزارت راه و شهرسازی هم از این ابزار استفاده حداکثری کند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته در خصوص بورس املاک در ایران صحبت‌هایی می‌شد؛ جالب است بدانید در انگلستان هم‌اکنون بورس REITs راه‌اندازی شده است.

اسکندی خاطرنشان کرد: از طریق ابزار صندوق املاک و مستغلات، امکان خرید و فروش ملک به نرخ روز نه تنها به صورت متری بلکه به صورت سانتی‌متری هم فراهم خواهد شد.