مهلت خرید اوراق تبعی سهام یار تمدید شد

اوراق اختیار فروش تبعی سبد سهام یا همان اوراق طرح بیمه پرتفوی سهام سازمان بورس از روز شنبه ۲۱ آبان آغاز شد و تا ۲۸ آبان ماه ادامه یافت اما امروز طبق اعلام مدیریت ابزارهای نوین مالی بورس اوراق بهادار تهران، عرضه اوراق اختیار فروش تبعی «سهام‌یار» تا روز چهارشنبه مورخ ۰۲ /۰۹ /۱۴۰۱ تمدید شد.


لازم به ذکر است؛ طرح بیمه پرتفوی سهام برای سهامداران حقیقی دارای سبد سهام و حق تقدم به ارزش ۱۰۰ و کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان می باشد. برای خرید اوراق تبعی نماد «سهام‌یار» اعلام شد که در بازار روز شنبه هفته گذشته بازگشایی و سهامداران نسبت به بیمه سبد سهام خود اقدام کردند. در حالی طرح بیمه سبد سهام روز گذشته پایان یافت که حالا تازه ترین خبرها حاکی از تمدید عرضه این اوراق می باشد.

براساس این گزارش، می توان با خرید یک عدد اوراق تبعی  به ارزش ۱ ریال سبد سهام را بیمه کرد و سود ۲۰ درصدی تا زمان سررسید تضمین شده است.

به این ترتیب سهامداران بعد از خرید یک برگه اوراق تبعی تا یک سال آینده نباید به سبد خود دست بزنند. در نهایت در زمان سررسید اگر دچار ضرر و زیان شدند یا سودشان کمتر از ۲۰ درصد بود، مابه التفاوت آن به صورت نقد به سهامداران پرداخت می گردد.