عرضه بلوکی 12 درصد از سهام سیمرغ در راه است

شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی معروف به "وبانک"، درصدد عرضه بلوکی ۱۲ درصد از سهام سیمرغ آن هم در آخرین روز کاری سال جاری برآمده است!
شرکت سیمرغ که از دوم تیر سال 98 با قیمت 510 تومانی هر سهم وارد بورس شده ، برای دومین بار شاهد عرضه بلوکی سهام آن هم در آخرین روز کاری سال جاری خواهد بود !

براساس این گزارش، شرکت خدمات پشتیبانی مهر ۷۸ که مالکیت اصلی این شرکت فعال کشاورزی را دارد 30 خرداد سال گذشته در فروش 40 درصدی "سیمرغ" راه به جایی نبرد اما این بار سرمایه گذاری گروه توسعه ملی معروف به "وبانک" وابسته به بانک ملی، اعلام کرده بیش از 156 میلیون و 337 هزار  سهم معادل 12.02 درصد را عرضه خواهد کرد تا در صورت انجام معامله از ترکیب سهامداری خارج شود.

این واگذاری به صورت نقد بوده و قیمت پایه هر سهم 3170 تومان و به ارزش بیش از 495.5 میلیارد تومان تعیین شده که از سوی کارگزاری بانک ملی روانه میز فروش خواهد شد و باید منتظر ماند و دید که آیا کسی یا کسانی حاضر به خرید آن هم در آخرین روز کاری سال خواهند بود یا خیر؟

کارگزار خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی است که ۱۰ درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را نقدا ً یا به صورت ضمانتنامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی، واریز یا ارائه و تاییدیه را مبنی بر اخذ تضامین مربوطه به بورس تهران تحویل دهد.