مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک: کارمزد تراکنش در بازار سرمایه بیش از ۳۰ برابر بانک ها است

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک با مقایسه نرخ کارمزد در بازار سرمایه با میزان کارمزد بانکی گفت: هر تراکنش بطور متوسط در بازار سرمایه، بیش از ۳۰ برابر بانک ها کارمزد دارد.
 
علی عبدالهی مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک در مجمع سالانه شرکت خدمات انفورماتیک با مقایسه نرخ کارمزد در بازار سرمایه با میزان کارمزد بانکی گفت: طبق نظام کارمزد فعلی، برای هر تراکنش خرید یک میلیون تومانی در بانک ها حداکثر ۲۷۵ تومان کارمزد اخذ می‌شود در حالی که در بازار سرمایه برای تراکنش یک میلیون تومانی خرید یا فروش بدون احتساب مالیات در مجموع ۷۴۲۴ تومان کارمزد از فروشنده و خریدار اخذ می‌شود و این یعنی بطور متوسط هر تراکنش در این بازار بیش از ۳۰ برابر بانک ها کارمزد می‌سازد.

وی افزود: در صورت عدم تغییر نظام کارمزدی در بانک ها سرمایه گذاری‌های لازم و ضروری در توسعه بانکداری دیجیتال و تامین امنیت سایبری این حوزه با بحران جدی مواجه خواهد بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد حجم و میزان سرمایه گذاری ذینفعان مختلف ازجمله بانک‌ها و شرکت‌های پرداخت و … برای توسعه زیرساخت‌های فنی در سال‌های اخیر بیش از ۴۰ درصد کاهش یافته است و این امر در صورت عدم پیش بینی راهکار‌های مناسب در آینده بطور حتم به یک چالش جدی مبدل خواهد شد/ایبنا