احتمال عرضه اولیه شرکت توسعه نیشکر در اوایل سال آینده

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی ضمن پذیرش در فرابورس در فهرست شرکت‌های سازمان بورس هم ثبت شد تا احتمالا" اوایل سال آینده عرضه اولیه شود.

وحید روشن قلب مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس با اشاره به نامه ۲۵ دی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مبنی بر ارسال مدارک و مستندات ثبت نزد این سازمان به عنوان ناشر اوراق بهادار و نامه ۹ اسفند فرابورس مبنی بر تایید آخرین اقدامات برای شروط هیات پذیرش، اعلام کرد: با توجه به اخذ پذیرش از بازار دوم فرابورس نام این شرکت از تاریخ ابلاغ نامه در فهرست شرکت‌های سهامی عام ثبت شده نزد این سازمان به عنوان ناشر اوراق بهادار درج شد.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی قبلاً ۱۶ اسفند به عنوان نهاد مالی- شرکت مادر( هلدینگ)- به ثبت رسیده بود و به گفته عبدعلی ناصری مدیرعامل این شرکت احتمالا عرضه اولیه سهام ابتدای سال جدید انجام خواهد شد.

طبق بند ب ماده ۳۶ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه مبنی بر اینکه "معاملات اوراق بهادار ثبت شده در سازمان فقط در بورس‌ها و بازارهای خارج از بورس دارای مجوز و با رعایت مقررات معاملاتی هر یک از آنها حسب مورد امکان‌پذیر بوده و معامله اوراق بهادار بدون رعایت ترتیبات فوق فاقد اعتبار است" باید معاملات اوراق بهادار آن شرکت در یکی از بازارهای بورس یا فرابورس صورت گیرد.

همچنین بر اساس بند ت همان قانون مبنی بر "سوابق معاملات اوراق بهادار و معامله کنندگان آنها باید به گونه‌ای ثبت و نگهداری شود که قابلیت بازسازی معاملات را داشته باشد" و با توجه به اینکه یکی از شرایط پذیرش بعد از ثبت شرکت نزد سازمان سپرده کردن سهام نزد سپرده گذاری مرکزی است، شرکت باید نسبت به دریافت امضای دیجیتال و سپرده کردن سهام نزد شرکت سپرده گذاری مرکزی اقدام کند.

از این تاریخ این شرکت مشمول مقررات، آیین نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های مصوب این سازمان است و رعایت کلیه ضوابط بر عهده هیات مدیره شرکت است.