پذیره نویسی صندوق درآمد ثابت اعتماد ارغوان از دوشنبه آغاز می شود

مدیر عامل سبد گردان ثنا گفت: پذیره‌نویسی صندوق درآمد ثابت اعتماد ارغوان با نماد "آلا" از ۱۲ تیر به مدت سه روز کاری آغاز می‌شود.
علی حبیبی مدیر عامل سبد گردان ثنا از آغاز پذیره‌نویسی صندوق درآمد ثابت (ETF) اعتماد ارغوان با نماد "آلا"  از 12 تیر به مدت سه روز کاری خبر داد و گفت: این صندوق از نوع قابل معامله در فرابورس بوده و سرمایه‌گذاری عمده آن در سپرده بانکی و اوراق کم ریسک مثل اوراق مشارکت، اسناد خزانه، صکوک و غیره است. برآورد می‌شود با استفاده از فرصت‌های سود آور در سهم‌های دارای سودآوری مطمئن، سود بدون ریسک معادل سالانه 27 درصد را نصیب خریداران کند.

وی افزود: آنچه علاوه بر سود این صندوق را از سایر روش‌های سرمایه گذاری مثل سپرده‌های بانکی متمایز می‌سازد، امکان کسب سود مرکب روزانه از سرمایه‌گذاری است. صندوق اعتماد ارغوان بدون پرداخت سود دوره‌ای و سرمایه‌گذاری با مبلغ کم و کسب سود بالا، امکان‌پذیر است و لازم نیست سرمایه‌ گذار سود توزیع شده را دوباره تبدیل به واحدهای سرمایه‌گذاری کند. این موضوع نرخ بازده موثر مشتری را افزایش می‌دهد.

این مقام مسئول ادامه داد: ارزش سرمایه هر روز با سود روز شمار نسبت به روز قبل رشد یافته و ارزش سرمایه فردای سرمایه گذاران بر اساس قیمت روز جاری و سود روزشمار افزایش می یابد و این به معنای کسب سود روی سود برای سرمایه‌گذاران آلا به حساب می‌آید. با توجه به قابل معامله بودن این صندوق ، سرمایه گذاران می‌توانند به راحتی و بدون دغدغه نسبت به خرید و فروش آن اقدام کنند.

حبیبی اضافه کرد: حتی خرید و فروش اوراق اسناد خزانه اگرچه گزینه کم ریسکی بشمار می‌آید اما آن هم به این سادگی نیست و ممکن است در فروش با حجم بالا و یا شرایط خاص بازار حتی موجب فروش آن در نرخ سودهای پایین شوید. اما صندوق قابل معامله آلا با توجه به دارا بودن بازارگردان، امکان خرید و فروش بدون دغدغه را برای سرمایه گذاران حتی در کوتاه مدت فراهم کرده است.

وی با اشاره به مزایای این سرمایه گذاری توضیح داد: بطور کلی حضور در پذیره نویسی صندوق آلا علاوه بر ویژگی‌های فوق، امکان خرید واحدها در قیمت پایه (قیمت اسمی) را دارا است که این به معنای کسب حداکثر بازدهی برای کسانی است که از زمان پذیره نویسی در این صندوق سرمایه گذاری می کنند.

مدیرعامل سبد گردان ثنا ادامه داد: مدیر صندوق آلا به منظور حفظ  منافع سرمایه گذاران، ترتیبی اتخاذ کرده که به دارایی سرمایه گذاران در بازه زمانی اتمام پذیره نویسی تا شروع فعالیت سود روزشمار تعلق گیرد تا بابت خواب سرمایه در مدت پذیره نویسی هم سود نصیب شود و در اسرع وقت نماد "آلا" در فرابورس بازگشایی می‌شود.

حبیبی گفت: سود بالاتر نسبت به سپرده های بانکی و اوراق خزانه و مشارکت ، امکان خرید و فروش راحت و بدون دغدغه آن همانند یک سهم بدون ریسک ، عملکرد مدیر صندوق در کسب بازدهی مناسب در صندوق و سبدهای تحت مدیریت، امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ اندک، تحت نظارت بورس بودن این صندوق ، امکان توثیق این دارایی سودآور به عنوان وثایق تعهدات بانکی ، اعتبار کارگزاری و … مشارکت در پذیره نویسی این صندوق، تصمیمی هوشمندانه برای سرمایه گذاری بدون ریسک به نظر می‌رسد.