پذیره نویسی صندوق بخشی "آذرین" از امروز آغاز می شود

پذیره نویسی هزار میلیارد تومانی صندوق بخشی فلزات اساسی کیمیا با نماد "آذرین" از امروز آغاز و به مدت سه روز کاری ادامه دارد.
 

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پذیره نویسی صندوق بخشی فلزات اساسی کیمیا با نماد "آذرین" از امروز آغاز و به مدت سه روز کاری ادامه دارد. ارزش مبنای هر واحد سرمایه گذاری ۱۰۰۰ تومان و تعداد واحدهای سرمایه گذاری قابل انتشار یک میلیارد واحد است که ۱۰ میلیون تعداد واحدهای ممتاز و ۹۹۰ میلیون حداکثر تعداد واحدهای سرمایه گذاری عادی قابل پذیره نویسی است.

بر اساس این گزارش، مهرداد فرح آبادی مدیرعامل تامین سرمایه کیمیا در آستانه پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری بخشی فلزات با نماد "آذرین" گفت: "کیمیا" با سرمایه ۲ هزار میلیارد تومانی فعالیت را آغاز کرد و به عنوان دوازدهمین شرکت تامین سرمایه و نخستین تامین‌ سرمایه تخصصی حوزه معادن و صنایع معدنی در بازار سرمایه معرفی و متولد شد.

سوم آبان ماه سال گذشته، کیمیا در فرابورس پذیره‌نویسی و سهام آن در روز نخست و در روزهای نه چندان مطلوب بازار سرمایه با استقبال و اعتماد ۱۸۰ هزار سهامدار روبرو شد و حدود ۴۰۰ میلیارد تومان منابع جذب کرد. این شرکت از ابتدای سال برنامه‌های جدیدی را آغاز کرده است. تکمیل ابزارهای مالی، اخذ مجوز صندوق‌های مختلف و تنوع منابع درآمدی سه برنامه مهم کیمیا تا پایان سال است و تاکنون مجوز انتشار اوراقی به ارزش بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان دریافت شده که بخشی از این مبلغ به مرور و تا پایان سال جاری منتشر می‌شود.

بیش از ۱۶ سال از آغاز فعالیت نخستین صندوق سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه می‌گذرد. هرچه جلوتر رفته، صندوق‌های سرمایه‌ گذاری، متنوع‌تر، حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تر می‌شوند. به طوری که اکنون صندوق‌های بخشی  نقطه عطفی در بازار بشمار می‌روند و به نیازهای جدی پاسخ می‌دهد. سرمایه‌گذاران می‌توانند به جای خرید یک یا چند سهم و پذیرش ریسک‌های بالا با ورود به صندوق‌های بخشی از مزایای متنوع سازی، مدیریت حرفه‌ای و نقدشوندگی واحدها بهره‌مند شوند.