نماد "اخشان" در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد

شرکت اخشان خراسان با سرمایه ۱۱۰ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام بایستد.

شرکت اخشان خراسان پس از احراز کلیه شرایط پذیرش از ۲۹ شهریور با نماد اخشان در گروه زراعت و خدمات وابسته به عنوان صد و نود و پنجمین شرکت در بازار دوم معاملات فرابورس درج شد تا در صف عرضه اولیه ۲۵ درصدی سهام بایستد.
 

معرفی شرکت

بر اساس این گزارش و طبق بررسی‌های بورس پرس، شرکت اخشان خراسان ۱۰ اردیبهشت سال ۸۳ به صورت سهامی خاص تاسیس و در اداره ثبت اسناد و املاک چناران به ثبت رسید.

اخشان خراسان شرکت اصلی و شرکت پادراتوس واحد تجاری فرعی گروه است و شرکت نهایی هلدینگ تبرک محسوب می‌شود. فعالیت اصلی شرکت تولید محصولات کشاورزی ( گوجه فرنگی، گندم و ...)، تولید شیر خام و تبدیلی( گندم به آرد) و بازرگانی است.

شرکت اخشان خراسان سال ۹۹ اقدام به تحصیل ۹۰ درصد سهام شرکت پادراتوس به بهای تمام شده ۳۰.۶ میلیارد تومان کرد. موضوع فعالیت پادراتوس تولید محصولات لبنی از جمله شیر پاستوریزه، دوغ، ماست، پنیر و ... است.
 

ترکیب سهامداری و سرمایه شرکت

۹۹ درصد سهام به هلدینگ غذایی تبرک تعلق دارد. سرمایه اولیه شرکت با  ۶۹ نیروی انسانی، ۵ میلیون تومان بوده که طی یک مرحله افزایش سرمایه به ۱۱۰ میلیارد تومان رسیده است. شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش سرمایه ندارد.