عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس؛ حمایت خوبی از بورس در بودجه ۱۴۰۱ خواهد شد

حساسیت حمایت از بازار سرمایه در تمام نمایندگان و کمیسیون‌های مجلس وجود دارد و خانه ملت به دنبال ایجاد ساختارهای محکم و مستقل در سازمان بورس و اوراق بهادار است.

محسن علیزاده عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت خوبی از بورس در بودجه ۱۴۰۱ می‌شود به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: خوشبختانه رویکرد رییس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی نسبت به بازار سرمایه قابل توجه است به طوری که حمایت از بازار در رأس برنامه‌های کمیسیون اقتصادی و دیگر کمیسیون ها قرار دارد.

علیزاده افزود: موارد حمایتی خوبی از سوی رییس جمهور و وزیر اقتصاد از بورس در بودجه ۱۴۰۱ گنجانده شده و حساسیت حمایت از بازار سرمایه در تمام نمایندگان و کمیسیون‌های مجلس وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه کمترین تنش در بودجه ۱۴۰۱ از سوی مجلس برای بازار سرمایه وجود دارد، ادامه داد: به دنبال استقلال بخشی به ساختار سازمان بورس و اوراق بهادار هستیم.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: رییس سازمان بورس به عنوان عضو شورای پول و اعتبار و عضو ثابت هیات دولت در جلسه‌های مربوط به بازار سرمایه شرکت خواهند کرد و در تمامی این جلسه‌ها، نظر رییس سازمان بورس گرفته خواهد شد و به صورت رسمی، نماینده کانون سهامداران حقیقی به اعضای شورای عالی بورس اضافه خواهد شد تا بتوانند از حقوق خودشان دفاع کنند.

علیزاده درباره ۱۶ و ۱۴ ماده ای که در پیش نویس اصلاحیه قانون بازار سرمایه وجود دارد، خاطر نشان کرد: تقریبا بعد از جمع آوری نظر سایر تشکل‌ها و نهادها، می‌توان این پیش نویس را تمام کرد اما در خصوص سایر پیشنهاداتی که از تشکل‌های مختلف از جمله سازمان بورس و اوراق بهادار آمده است، اگر قرار باشد به این مواد اضافه شود نیاز به زمان بیشتری است تا به جمع بندی نهایی برسیم تا در صحن علنی مجلس رای‌گیری شود.