بانک صادرات آماده عرضه بلوک 12 درصدی 4 پالایشگاه

بانک صادرات در حالی دیروز نتیجه ای از عرضه ۳.۳۶ درصد از سهام ایران‌خودرو کسب نکرد که آماده عرضه سهام بلوکی ۴ پالایشگاه بندرعباس، تهران، تبریز و اصفهان شد که در مجموع حدود ۱۲ درصد است.

براساس این گزارش، هر چهار بلوک به صورت نقد چهارشنبه ۳۰ آذر روانه میز فروش بورس خواهند شد اما به دلیل تفاوت بلوک ها، قیمت های متفاوتی تعیین شده است.

به این ترتیب، بانک صادرات ۳.۸۳ درصد از سهام پالایشگاه بندرعباس ( شامل بیش از ۵.۱ میلیارد سهم ) را به قیمت پایه هر سهم ۱۵۰۰ تومان و ارزش ۷.۷ هزار میلیارد تومان، ۱.۷۲ درصد از پالایشگاه تهران ( بیش از ۴.۷ میلیارد سهم) به قیمت پایه هر سهم ۹۵۰ تومان و ارزش ۴.۵ هزار میلیارد تومان، ۱.۵۵ درصد از پالایشگاه تبریز (معادل بیش از ۴۶۶.۱ میلیون سهم) به قیمت پایه هر سهم ۲۵۰۰ تومان و ارزش ۱.۱ هزار میلیارد تومان و ۴.۷۸ درصد از پالایشگاه اصفهان ( بیش از ۹ میلیارد سهم ) را به قیمت پایه هر سهم ۱۳۵۰ تومان و ارزش ۱۲.۲ هزار میلیارد تومان را عرضه خواهد کرد.
کارگزار خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش به سامانه معاملاتی است که معادل ۱۰ درصد ارزش سهام موضوع معامله بر اساس قیمت پایه را بصورت نقد یا ضمانتنامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت و حسب مورد به حساب شرکت سپردهگذاری مرکزی واریز یا ارائه دهد و تاییدیه را مبنی بر اخذ تضامین مربوطه به بورس تهران تحویل دهند.