صکوک مرابحه داروسازی عبیدی روز شنبه عرضه می شود

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت داروسازی دکتر عبیدی (سهامی عام) به مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار تهران در روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۲/۹ در نماد "صعبید۶۰۲" عرضه عمومی خواهد شد.

صکوک مرابحه شرکت داروسازی دکتر عبیدی به ارزش ۶ هزار میلیارد ریال جهت خرید مواد اولیه مورد نیاز به منظور تولید دارو از طریق بورس اوراق بهادار تهران عرضه می‌گردد. این اوراق ۴ ساله و با نرخ ۱۸ درصد می‌باشد که اقساط آن هر سه ماه یک بار پرداخت می‌گردد.

صکوک مرابحه مذکور از طریق شرکت کارگزاری بانک تجارت به عنوان عامل فروش و با استفاده از خدمات شرکت تامین سرمایه کاردان به عنوان بازارگردان و صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت کاردان و شرکت تامین سرمایه کاردان به عنوان متعهدین پذیره‌نویسی توسط شرکت واسط مالی مرداد پنجم (با مسئولیت محدود) منتشر می‌شود. ضامن پرداخت مبلغ اصل و اقساط این اوراق نیز بانک تجارت می‌باشد.

شایان ذکر است، پس از انتشار موفق دو مورد صکوک اجاره و مرابحه مجموعاً به ارزش ۳،۶۳۹ میلیارد ریال برای شرکت داروسازی دکتر عبیدی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، این سومین تامین مالی این شرکت از طریق انتشار صکوک در بازار سرمایه است.