اوراق اختیار فروش تبعی ۸ شرکت از شنبه منتشر می شود

 

اوراق اختیار فروش تبعی سهام ۸ بانک و شرکت بزرگ از شنبه در بورس عرضه می شود تا شاید منجر به نجات بازار سرمایه از بحران دو ماهه شود.
 
 

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مسئولان بورس برای برون رفت بازار از آشفتگی دو ماه اخیر و نزول بیشتر شاخص، برنامه انتشار اوراق تبعی را در پیش گرفتند تا شاید منجر به نجات بازار سرمایه از بحران شود.

براساس این گزارش، ترکش های بزرگ ناشی از گرانی نرخ خوراک، غائله دارندگان رانت اطلاعاتی مربوط به مصوبه هیات دولت درباره نرخ خوراک،  اوضاع ناخوش اقتصاد داخلی و خارجی، ابهام برجام و ناامنی هفته های اخیر و... مانع از اعتماد حداقلی سهامداران به آینده کوتاه مدت شده است.

به همین دلیل مقدمات عرضه اوراق بانک های بانک ملت، صادرات و تجارت، پتروشیمی پارس، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، مخابرات، ارتباطات سیار و گروه بهمن فراهم شده که از شنبه انجام می شود.

این اوراق بدون دامنه نوسان و معاملات ثانویه بوده و دارای محدودیت های خرید است. به طوریکه قط صندوق های سرمایه گذاری، مجاز به خرید و صرفأ از صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار هستند. بنابراین اشخاص حقیقی و سایر اشخاص حقوقی مجاز به خرید این اوراق نیستند.