شرکت ثمین بیهق در بازار توافقی درج شد

شرکت ثمین بیهق با سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی به عنوان ششمین نماد در بازار توافقی فرابورس درج شد.

شرکت ثمین بیهق طبق مصوبه کمیته درج فرابورس، از دیروز ۱۰ دی با نماد "کمین" در گروه استخراج کالاهای فلزی غیر آهن به عنوان ششمین نماد در بازار توافقی فرابورس درج شد.

بر اساس این گزارش، شرکت ثمین بیهق سال 76 به صورت سهامی عام در شهرستان سبزوار به ثبت رسید.همان ابتدای تاسیس شرکت به دلیل اختلافات سهامداران عمده به حالت تعطیل درآمد تا سال 92 مجددا فعال شد. سال 97 سهامداران جدیدی وارد شدند و شرکت دگرگون شد. در بدو ورود گروه جدید سهامداری، سرمایه از 200 میلیون به 10 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده و فعالیت عملیاتی آغاز شد.

همچنین از سال اول ورود سهامداران جدید سود شناسایی شد و در تمام سال های فعالیت از سال 97 تا کنون همه ساله شرکت سود ده بوده و هر سال بین سهامداران سود نقدی نیز تقسیم کرده است.

با توحه به بررسی های هیات مدیره و مشاوران، شرکت ثمین بیهق از ابتدای سال 99 به حوزه معدنی تغییر فعالیت داد. سال 99 بالغ بر 100 درصد شرکت معدنی طالو که مالک معدن زغال سنگ طالو در شهرستان دامغان بود، خریداری شد که عملا از نیمه سال 99 شرکت ثمین بیهق وارد حوزه معدنی و ماده معدنی زغال سنگ شد.

در نیمه اول سال 1400 با بررسی چندید معدن دیگر، معدن زغال سنگ کلمرد در شهرستان طبس را خریدار کرد و بدین ترتیب شرکت معدنی طالو مالک دو معدن زغال سنگ شد. پس از بررسی بیش از 25 معدن مس، شهریور سال 1400 شرکت ثمین بیهق مالک معدن زاواک در شهرستان داورزن از توابع شهرستان سبزوار شد.

اکنون شرکت بر دو ماه معدنی اصلی مس و زغال سنگ تمرکز دارد. اگر چه در معادن این شرکت مواد معدنی ارزشمند دیگر همچون منگنز در زاواک، خاک نسوز در کلمرد و گچ در طالو وجود دارد. این شرکت 6 آذر از محل مطالبات و آورده نقدی، سرمایه فعلی را از 10 به 100 میلیارد تومان رساند.