جزئیات تصمیمات هیات واگذاری درخصوص سهام چند شرکت دولتی

واگذاری بخشی از سهام شرکت پتروشیمی هگمتانه از طریق بازار سوم فرابورس، ۱۰۰درصد سهام شرکت لوله‌گستر اسفراین و ۲درصد از سهام شرکت ملی صنایع مس ایران در جلسه اخیر هیئت واگذاری مطرح و در این زمینه تصمیم‌گیری شد.

چهارصد و دهمین جلسه هیئت واگذاری به‌ریاست وزیر اقتصاد برگزار شد و در این نشست، نحوه واگذاری سهام دولت در چند شرکت از جمله پتروشیمی هگمتانه و ملی مس ایران مطرح شد و مورد تبادل نظر اعضای هیئت واگذاری  قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری 35/5 درصد از سهام شرکت پتروشیمی هگمتانه متعلق به شرکت مادرتخصصی ملی صنایع پتروشیمی جهت واگذاری از طریق بازار سوم فرابورس و مزایده عمومی از مواردی بود که در این نشست مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری 100 درصد از سهام شرکت لوله گستر اسفراین متعلق به شرکت مادرتخصصی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران جهت واگذاری از طریق مذاکره و تصویب قیمت پایه و شرایط واگذاری 2 درصد سهام شرکت ملی صنایع مس ایران متعلق به شرکت مادرتخصصی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدن ایران، جهت واگذاری از طریق بورس از دیگر مواردی بود که در نشست اخیر هیئت واگذاری مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری شد.

همچنین اتخاذ تصمیم در خصوص واگذاری 40 درصد از سهام شرکت عمران و مسکن سازان ثامن و 30 درصد از سهام شرکت عمران و مسکن سازان شرق متعلق به شرکت مادرتخصصی بازآفرینی شهری ایران  و نیز بررسی پیش‌نویس دستورالعمل حاکمیت شرکتی شرکت‌های مشمول قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی از سایر بندهایی بود که در نشست هیئت واگذاری مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری شد.

در پایان این نشست نیز در خصوص اصلاحات پیشنهادی مرتبط با ضوابط نحوه انجام اصلاح ساختارهای بنگاه‌‌ها، اصلاح آیین‌نامه اجرایی شیوه‌های قیمت‌گذاری بنگاه‌‌ها و اصلاح آیین‌نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی نیز مواردی از سوی اعضای حاضر در نشست مطرح شد و در نهایت مقرر شد این موارد  در نشست آتی هیئت عالی واگذاری مجدداً مطرح و در خصوص آنها تصمیم‌گیری شود.