عرضه اولیه سغدیر

تاریخچه شرکت:

نام اولیه این شرکت رایان تولید پویا (سهامی خاص) بوده که تحت شماره 135658 در مورخ 22/8/1376 در اداره ثبت شرکت‌های تهران با سرمایه 1000000 ریال برای مدت نامحدود به ثبت رسیده است. به دلیل اینکه تا سال 1379 فعالیت خاصی در این شرکت انجام نشده، نام و موضوع فعالیت شرکت طی برگزاری سه مجمع عمومی فوق‌العاده تغییر یافت تا اینکه شرکت فعالیت خود را رسما بصورت شرکت سهامی عام از تاریخ 10/8/1382 با نام شرکت سرمایه گذاری صنعت سیمان غدیر آغاز نمود و دو سال بعد با توجه به گسترش فعالیت در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و تغییر موضوع فعالیت، نام شرکت طی مجمع عمومی فوق العاده مورخ 7/2/1384 به شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر تغییر یافت.
 
موضوع فعالیت شرکت:

سرمایه‌گذاری در سهام، سهم الشرکه‌، واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها یا سایر اوراق بهادار دارای حق رای با هدف کسب انتفاع به‌طوری‌که به‌تنهایی یا به همراه اشخاصِ تحت کنترل یا اشخاص تحت کنترل واحد، کنترل شرکت، موسسه یا صندوق سرمایه‌پذیر را در اختیار گرفته یا در آن نفوذ قابل ملاحظه یابد و شرکت، موسسه یا صندوق سرمایه‌پذیر (اعم از ایرانی یا خارجی) در زمینه یا زمینه‌های زیر فعالیت کند:
  1. صنعت سیمان شامل ایجاد،تاسیس و بهره برداری از کارخانجات تولید سیمان
  2.  صنایع وابسته به صنعت سیمان از قبیل صنایع پاکت سازی، فرآورده های بتونی، آهک، محصولات مشتقه و همچنین حنل و نقل
  3. اکتشاف،استخراج و بهره برداری از کلیه معادن سیمان
 
 
سرمایه شرکت:

سرمایه ثبت شده شرکت توسعه سرمایه و صنعت غدیر 3350000 میلیون ریال معادل 335 میلیارد تومان است.
 
 
ورود شرکت به بازارسرمایه:
 
براساس اطلاعیه منتشره توسط فرابورس، روز شنبه ۲۰ آذر ماه، 5 درصد از سهام شرکت سرمایه‌گذاری صنعت سیمان غدیر با نماد "سغدیر" و به قیمت 14500 ریال و با روش جدید حراج وارد بازارسرمایه می‌شود.
به این ترتیب حداقل ارزش این عرضه اولیه ۲۴۳ میلیارد تومان خواهد بود و هر کد معاملاتی واجد شرایط می‌تواند حداکثر ۱۰ درصد از این عرضه اولیه یعنی ۱۶.۷۵ میلیون سهم خریداری کند.
 
لازم به ذکر است؛ براساس روش حراج، سهام این شرکت تنها به سرمایه‌گذاران واجد شرایط (صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های مشترک) اختصاص می‌یابد.