سخنگوی دولت مطرح کرد: مخالفت دولت با افزایش نرخ گاز، خوراک پتروشیمی و مسکن

سخنگوی دولت با رد گران شدن بنزین گفت: مجلس پیشنهاداتی برای افزایش قیمت گاز، خوراک پتروشیمی و مسکن داده که دولت به دلیل اثر منفی بر بورس و معیشت خانواده ها نپذیرفت.
 
علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در جمع دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به تورم ممتد، بالا و کم سابقه سال گذشته گفت: فشار اقتصادی شهریور سال ۱۴۰۰ و چند سال قبل به مردم وارد شده بود. وضعی که دولت تحویل گرفت بخشی به دلیل اعتماد غلط گذشتگان به بیرون مرزها و برخی نتیجه تحریم هایی بود که دشمنان آن را فلج کننده نامیدند.

وی افزود: نتیجه اعتماد مردم این بود که تورم ۶۰ به ۴۰ درصدی کاهش یافت. هرچند ۴۰ درصد مطلوب نیست اما مسیر درمان در حال طی شدن است. رشد اقتصادی ۱۰ سال قبل بطور میانگین به واسطه سوء مدیریت ها و تحریم ها به صفر رسیده بود اما تاکنون طی فصول مختلف فعالیت این دولت در حال رسیدن به پنج درصد است. البته این رشد میانگین جبران تورم یک دهه صفر درصد را نمی کند اما کشور در مسیر درمان قرار گرفته است.

بهادری جهرمی ادامه داد: دولت هیچ پیشنهادی برای افزایش قیمت بنزین نداشته و ندارد. مجلس پیشنهاداتی برای افزایش قیمت گاز، سوخت پتروشیمی و مسکن داده که دولت این افزایش قیمت را نپذیرفته است. زیرا در بورس و معیشت خانواده ها اثر منفی می گذاشت /بورس پرس