بانک تجارت فروشنده ۲۰.۹ درصد"ونیکی" شد

بانک تجارت علاوه بر فروش ۵.۹ درصد سهام سیمرغ، آماده فروش ۱۱.۶ هزار میلیارد تومانی ۲۰.۹ درصد سهام " ونیکی" هم شد!

بانک تجارت زمینه فروش بلوک 5.96 و 20.96 درصدی سهام دو شرکت بورسی سیمرغ و سرمایه گذاری ملی ایران را فراهم کرد تا در صورت انجام معامله از ترکیب سهامداری "سیمرغ" خارج و مالکیت از سهام "ونیکی" را از 41.9 به 20.9 درصد کاهش دهد.

براساس این گزارش، "وتجارت" ابتدا چهارشنبه این هفته 11 مرداد اقدام به عرضه نقد بیش از 77 میلیون و 505 هزار سهم سیمرغ به قیمت پایه هر سهم 5510 تومان و به ارزش بیش از 427 میلیارد تومان خواهد کرد.

سپس سه شنبه 31 مرداد بالغ بر 7 میلیارد و 339 میلیون سهم سرمایه گذاری ملی ایران به قیمت 1590 تومان و به ارزش 11.6 هزار میلیارد تومان به صورت نقد روانه میز فروش بورس خواهد شد.

تصمیم به کاهش درصد سهامداری بانک تجارت از "ونیکی" برای اولین بار طی سال های اخیر رخ می دهد. سرمایه گذاری ملی ایران  هم با حضور از 20 اسفند سال 1354،  قدیمی ترین شرکت سرمایه گذاری حاضر در بورس ایران بشمار می رود.

کارگزار خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی است که ۱۰ درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را نقدا ً یا به صورت ضمانتنامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی، واریز یا ارائه و تاییدیه را مبنی بر اخذ تضامین مربوطه به بورس تهران تحویل دهد.