عضو شورای عالی بورس خبر داد: جلوگیری از انتشار اخبار جعلی بورسی با هماهنگی قوه قضاییه

عضو شورای عالی بورس از برنامه جلوگیری از انتشار شایعات در بازار سرمایه و هماهنگی با قوه قضائیه برای رصد اخبار جعلی در فضای مجازی خبر داد.

بهمن عبداللهی عضو شورای عالی بورس درخصوص تلاش سازمان بورس و شورای عالی بورس مبنی بر همکاری‌ با قوه قضائیه برای جلوگیری از انتشار شایعات در بازار به ایران اقتصادی گفت: یکی از رسالت‌های سازمان بورس و شورای عالی بورس، صیانت از سلامت معاملات در بورس است. افراد در فضای مجازی با هدف اثرگذاری بر روند معاملات اقدام به انتشار اخبار می‌کنند.
 

وی افزود: بر فضای حاکم در فضای مجازی نمی‌توان چندان کنترلی نسبت به اطلاعات منتشره داشت. در این فضا، افراد هر اطلاعاتی را منتشر می‌کنند البته موارد متعددی وجود داشته که سازمان بورس و شورای عالی بورس اقداماتی علیه این افراد انجام داده اما هیچ‌گونه کنترلی بر فضای مجازی وجود ندارد.

این عضو شورای عالی ادامه داد: گاهی اطلاعات و اخبار با اهدافی مشخص منتشر می‌شود که با اثراتی بر بازار همراه خواهد شد. هرچند ممکن است برخورد لازم با این اخبار صورت بگیرد اما اثر آن اطلاعات بر فضای بازار ایجاد می‌شود. این اتفاق نه‌تنها در حوزه بازار سرمایه بلکه در دیگر حوزه‌ها هم رخ داده و همیشه با آثار مخرب همراه بود.

به گفته عبدالهی، اقدامات لازم از سوی سازمان و شورای عالی بورس در دستور کار بوده و با قوه قضائیه هماهنگی شده تا از انجام این‌گونه فعالیت‌ها ممانعت شود اما 100 درصد نمی توان این فضا را کنترل کرد. تلاش بر این است چنین اتفاقی در فضای مجازی و اثر آن بر بازار به حداقل برسد.