مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی: ارسال پیامک سهام عدالت جعلی است

 ارسال پیامک سهام عدالت را جعلی خواند و گفت: به غیر از دو سایت و سامانه معتبر، هیچ درگاه دیگری اعتبار ندارد.

محمد باغستانی مدیرعامل سپرده گذاری مرکزی درباره ارسال انبوه پیامک‌های مرتبط با سهام عدالت از جمله ثبت‌نام برای جاماندگان، دریافت سود یا خرید و فروش سهام عدالت که با قصد کلاهبرداری و سوء استفاده از اطلاعات بانکی افراد انجام می‌شود به ایلنا ، گفت: پس از اعلام پیاده سازی انتقال فرایندهای قهری و توزیع سود سهام عدالت و پس از تصویب شورای عالی بورس برای اینکه سپرده گذاری پیگیر موضوع باشد و با شروع مکاتبات، عده‌ای از این فرصت سوء استفاده می‌کنند و که مردم نباید به این پیامک‌ها توجه کنند.

وی افزود: پیرو مصوبه شورای عالی بورس تمامی سودهای 36 شرکت که ذیل مجموعه سهام عدالت هستند، تجمیع و به مشمولان از طریق سپرده گذاری مرکزی واریز می‌شود. احتیاجی نیست مردم در این باره به جایی مراجعه، لینکی را باز و یا ثبت نام کنند. فقط کافی است، مردم در سامانه سهام عدالت و سامانه سجام یا یکی از این دو سامانه شماره حساب‌های مربوط را ثبت کنند. به غیر از این دو سایت و سامانه هیچ درگاه دیگری اعتبار ندارد .

این مقام مسئول ادامه داد: اگر در سنوات گذشته این سهام واریز شده متعاقبا سال جاری هم به همین شماره واریز خواهد شد و اگر سودی واریز نشده منتظر ارسال پیامکی از سوی شرکت سپرده گذاری نباشند و هر پیامکی جعلی است. سپرده‌گذاری هیچ ساز و کاری برای اطلاع‌رسانی به مردم از طریق پیامک ندارد و تمام پیامک‌ها درباره سهام عدالت جعلی است.

باغستانی با بیان اینکه سازمان خصوصی‌سازی هم مبتنی بر اطلاعات در اختیار، سهام تعیین شده را با جاماندگان بطور اتوماتیک تخصیص خواهد داد، گفت: اگر فردی در دو سامانه سهام عدالت و سجام ثبت نام نکرده و سود سهام عدالت دریافت نکرده و بخواهد امروز ثبت نام کند، سود آن از سال ٩٨ و به صورت یکجا واریز خواهد شد و سود افراد سوخت نشده، محفوظ است و به محض ثبت نام واریز می‌شود.