پذیره‌نویسی صبا فولاد خلیج فارس آغاز شد

پذیره‌نویسی سهام شرکت صبا فولاد خلیج فارس با نماد «فصباح» از امروز دوشنبه ۲۹ آبان ماه به روش سلب حق تقدم در فرابورس ایران آغاز شد و تا ۱۵ روز کاری آینده ادامه خواهد داشت.

در پذیره‌نویسی شرکت صبا فولاد خلیج فارس حدود ۹ میلیارد و ۱۹۶ میلیون سهم به قیمت ۴۸۳۹ ریال به ازای هر سهم مورد معامله قرار خواهد گرفت.

میزان سهام قابل خریداری از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی نیز حداقل ۱ سهم و حداکثر ۹ میلیارد و۱۹۶ میلیون و ۱۱۴ هزار و ۹۰۰ سهم در نظر گرفته شده است.

کارگزاری صبا جهاد به عنوان عامل و شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری از ارکان اصلی این پذیره‌نویسی هستند و این صندوق تعهد داده است که در ۵ روز پایانی مدت پذیره‌نویسی نسبت به خرید کل سهام باقی‌مانده اقدام کند.

این در حالی است که  براساس گزارش منتشر شده از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، شرکت صبا فولاد خلیج فارس طبق مصوبه مجمع فوق‌العاده به تاریخ ۵ مهرماه جاری، در نظر دارد سرمایه خود را با سلب حق تقدم خرید سهام از سهامداران فعلی و صدور سهام جدید از مبلغ ۵۵۰۰ ریال به ۵۰ هزار میلیارد ریال افزایش دهد.

به‌نظر می‌رسد افزایش سرمایه شرکت با هدف تامین بخشی از مخارج سرمایه‌ای مورد نیاز جهت اجرای طرح احداث واحد احیای مستقیم با ظرفیت سالانه ۱۷۶ میلیون تن بریکت گرم انجام خواهد شد.