ویژگی های ضروری برای مشاوران مالی آینده

 مشاوران مالی به صورت دسته جمعی در حال بازنشسته شدن هستند و به روند پر پیچ وخم پیدا کردن کسی که بتوانید با پول خود به او اعتماد کنید، دشواری  جدیدی اضافه می کنند. به گفته شرکت سرولی، در طول دهه آینده، بیش از ۱۰۹،۰۰۰ مشاور قصد بازنشسته شدن دارند که تقریبا ۳۸ درصد از تعداد مدیران این صنعت را تشکیل می دهند.

این شرکت تحقیقاتی می گوید احتمالا مشاوران جدید کافی برای جبران این ضرر وجود نخواهند داشت، زیرا بسیاری از تازه کارها پیش از  پیشرفت، این حرفه را ترک می کنند. فرار مغزها در حالی صورت می گیرد که برخی قوانین پیشنهادی با هدف جلوگیری از تضاد منافع در این حرفه وضع شده اند. وزارت کار در حال نهایی کردن پیشنهادی است که استانداردها را برای مشاورانی که به کارگرانی که در زمان بازنشستگی 401 (k) خود را پشت سر می گذارند، مشاوره می دهند، افزایش می دهد. اگر به دنبال یک مشاور هستید، با چندین نامزد مصاحبه کنید. می توانید در ابزار  BrokerCheck سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی درباره ثبت نام و وضعیت انضباطی مشاوران آینده تحقیق کنید. در اینجا چند سوال برای پرسیدن وجود دارد.
  • آیا مشاور شما امانتدار واقعی است؟ امانتداری در مشاوره، استاندارد طلایی در صنعت برنامه ریزی مالی است، اما ممکن است مناطق خاکستری وجود داشته باشد. امانتداران قانوناً موظف هستند که منافع مشتریان خود را مقدم بر منافع خود قرار دهند اما این استاندارد ممکن است برای همه محصولات مالی که برخی از مشاوران ممکن است بفروشند، اعمال نشود، اگر ترکیب درآمد آنها شامل کارمزد و کمیسیون باشد.
  • یک سوال غربالگری خوب برای مشاوران آینده این است که "آیا در تمام تعاملات ما امانت دار هستید؟" کنوت رستاد، یکی از بنیانگذاران و رئیس مؤسسه استاندارد امانتداری(یک سازمان غیرانتفاعی مدافع) می‌گوید: اگر آنها بگویند بله، یک توافقنامه  امضا شده در این زمینه دریافت کنید. پیشنهاد دولت بایدن، همه مشاورانی را که مشاوره بازنشستگی یا فروش محصولات بازنشستگی را ارائه می دهند مشمول وظیفه امانتداری می شود.
این پیشنهاد، سومین تلاش دولت فدرال در بیش از یک دهه است تا مشاوران بیشتری را مشمول حمایت های امانتداری مندرج در قانون امنیت درآمد بازنشستگی کارکنان کنند که  در سال 1974 آمده و منافع محیط کار را کنترل می کند. در حالی که این پیشنهاد  احتمالاً با چالش‌های قانونی از سوی مخالفان صنعت مواجه خواهد شد، هیچ چیز مانع از آن نمی‌شود که سرمایه‌گذاران به تنهایی بر توصیه‌های امانتداری پافشاری کنند. مشاوران اخلاقی زیادی وجود دارند که مشمول استانداردهای امانتداری سختگیرانه نیستند. این فقط انتظارات را وقتی که هستند واضح تر می کند.
  • برنامه جانشینی مشاور شما چیست؟ با بازنشسته شدن بسیاری از مشاوران، سوال کردن در مورد برنامه های آن ها برای آینده مهم تر می شود. اندرو بلیک، یکی از مدیران مدیریت ثروت در سرالی می گوید: " فکر می کنم این سوال بسیار منصفانه ای است که بسیاری از مشتریان نمی دانند بپرسند." برای کاهش ناراحتی، می توانید بگویید که سوال می کنید چون دوست دارید رابطه ای طولانی با شرکت داشته باشید. این سوال عمدتا با شرکت های مشاوره سرمایه‌گذاری ثبت شده مستقل مطرح می شود. سروالی از مشاورانی که کم تر از ۱۰ سال از فعالیت آن ها می گذرد، نظرسنجی کرد و متوجه شد که ۱۴ درصد آن ها برای فروش خارجی برنامه ریزی کرده اند، ۲۶ درصد جانشینی را در کارنامه خود شناسایی کرده اند و ۲۶ درصد دیگر اصلا برنامه رسمی ندارند.
  • چه کاری می توانید برای من انجام دهید؟ مهم است که از همان ابتدا اهداف روشنی برای رابطه داشته باشید. ویلیام هیوستون، بنیانگذار Bay Street Capital Holdings در فرمونت، کالیفرنیا، می گوید که شرکت او به طور کلی با مشتریان در نقطه عطف زندگی آنها کار می کند. برخی از والدین پول به ارث برده‌اند و نمی‌خواهند با مشاور والدین خود کار کنند. دیگران برای مدیریت بسته غرامت جدید به کمک نیاز دارند. اگر نیاز خاصی دارید، از مشاوران آینده نگر بپرسید که به چند مشتری در موقعیت مشابه کمک کرده اند. هوستون با اشاره به ترکیب پیچیده سهام و گزینه‌هایی که معمولاً در صنعت فناوری ارائه می‌شوند، می‌گوید: «فقط به این دلیل که به یک مشاور مالی مراجعه می‌کنید به این معنی نیست که آنها غرامت سهام را درک می‌کنند.
 منبع: مجله بارنز
نویسنده: الیزابت اوبرایان
ترجمه: مهدی محمدی مغانلویی