معافیت مالیاتی نیان الکترونیک تا بیش از ۱۰ سال دیگر ادامه دارد

مدیرعامل شرکت نیان الکترونیک با بیان اینکه شرکت دانش بنیان تولیدی نوع یک، به شرکتی گفته می‌شود که تمام محصولات آن دانش بنیان باشد و نیان به واسطه این امتیاز معاف از مالیات است، گفت: معافیت مالیاتی نیان الکترونیک تا بیش از ۱۰ سال دیگر ادامه دارد.

محمدعلی چمنیان مدیرعامل شرکت نیان الکترونیک در خصوص برنامه شرکت برای عرضه سهام سایر شرکتهای زیر مجموعه نیان ادامه داد: عرضه سهام دو شرکت تابعه نیان باتری و نیان موتور نیز در دستور کار قرار دارد و به منظور بهبود ساختار مالی نیان الکترونیک، قطعا برنامه افزایش سرمایه از اولویت های شرکت خواهد بود. بدین صورت که با ورود به بازارهای جدید و توسعه سبد محصولات، ارزش افزوده بالایی را خلق کرده و سود مناسبی را ایجاد خواهیم کرد.

محمدعلی چمنیان بنیان‌گذار مجموعه نیان یاد آور شد هم اکنون در حال راه اندازی خط تولید موتورهای پربازده با تولید ۱۰۰ هزار عدد در سال هستیم و سال آینده نیز امیدواریم از مرز ۴۰۰ هزار عبور کرده و سال بعد آن نیز برنامه تولید باتری‌های لیتیومی در دستور کار شرکت قرار دارد. و همچنین با توجه به توسعه هایی در حوزه انرژی های تجدیدپذیر در حال طراحی و ساخت محصولات فناورانه بیشتری در این بازار هستیم.

مدیر عامل نیان الکترونیک با اشاره به گزارش شرکت ارزشگذار در نشست معارفه توضیح داد: با توجه به اینکه اکنون نیان نخستین شرکت دانش بنیان تولیدی نوع یک در تاریخ بازار سرمایه ایران است، در بخش ارزشگذاری پیش‌بینی ظرفیت تولید با توجه به افزایش ظرفیت سال های اخیر در طرح های توسعه ای در شهرک صنعتی چناران و طرح توسعه کارخانه نیان باتری، محافظه‌کارانه محاسبات انجام‌شده است.

وی ادامه داد: توجه به اینکه اکثر شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه تاکنون با رویکرد سنتی و متکی بر ماشین آلات و تجهیزات و دارایی فیزیکی بوده اند، پذیرش درج و حتی ارزشگذاری شرکتی همانند نیان الکترونیک به عنوان اولین شرکت دانش بنیان تولیدی نوع یک با ارزش دانش فنی (دارایی های نامشهود) بسیار بالاتر از دارایی مشهود، در بازار سرمایه امری دشوار بوده است.

چمنیان خاطرنشان کرد: تا کنون در ایران به آینده و رشدی بودن شرکت های دانش بنیان کمتر توجه شده است. همانطور که در گزارش ارزش گذاری و سامانه کدال قابل مشاهده است، قراردادهای باز شرکت نیان الکترونیک از سال گذشته و قراردادهای منعقد شده در ۳ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، بیش از ۱۵۰ درصد نسبت به سال مالی گذشته رشد داشته است.

چمنیان در خاتمه گفت: بر اساس اطلاعیه شرکت فرابورس عرضه اولیه سهام شرکت نیان الکترونیک به روش ترکیبی یعنی ۴ درصد سهام به صندوق های سرمایه گذاری و ۸ درصد به عموم سرمایه گذاران در روز چهارشنبه ۳۱ خرداد انجام می شود.