بازار پساب به زودی در بورس انرژی راه‌اندازی می‌شود

محسن اردکانی ضمن ارائه آمار درباره کیفیت آب تهران از راه‌اندازی بازار پساب خبر داد و گفت: به زودی شاهد عرضه پساب در بورس انرژی خواهیم بود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا) به نقل از بورس انرژی ایران، محسن اردکانی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره کیفیت آب در تهران با توجه به استفاده بیشتر از آب چاه‌ها در فصل تابستان اظهار داشت: امسال میزان بارندگی در تهران ۵ درصد نسبت به پارسال کاهش و در حال حاضر حجم ذخایر آب سدها نسبت به پارسال ۴۰ درصد کاهش یافته است. در کل در فصل تابستان تامین ۶۰ درصد از آب مورد نیاز از منابع زیرزمینی و ۴۰ درصد از آب سطحی است.

وی افزود: هزاران چاه در استان تهران وجود دارد که تعدادی از آنها کیفیت شرب دارند و ما آن‌ها را وارد مدار بهره‌برداری می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه کیفیت آب در تهران کاملا استاندارد است، گفت: ۳۵ آزمایشگاه در سطح تهران وجود دارد که آب را مورد آزمایش قرار می‌دهند، بنابراین آب توزیعی با استاندارد ملی و بالاترین کیفیت جهانی وارد شبکه می‌شود.

وی در ادامه درباره راه‌اندازی بازار آب در استان تهران بیان داشت: آب شرب در تهران با تعرفه‌هایی که مصوب است، توزیع می‌شود و فعلا برنامه‌ای برای بازار آب در حوزه آب ‌فاضلاب تهران نداریم اما پساب تا چند ماه آینده وارد بورس انرژی می‌شود.