10 شرکت دانش‌بنیان ‌در فرابورس پذیرش می‌شوند

مدیرعامل فرابورس ایران گفت: 10 شرکت دانش بنیان منتظر پذیرش در فرابورس ایران در تابلوهای دانش‌بنیان و رشد هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدعلی شیرازی امروز در حاشیه آیین‌نامه افتتاحیه بازار نوآفرین در فرابورس ایران‌ که با حضور باتأخیر معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: برای افتتاح رسمی بازار نوآفرین که دارای دو تابلوی دانش بنیان و رشد است، شرکت‌های دانش بنیان و فناور که از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و یا پردیس‌های نوآوری مجوز دارند، در تابلوی دانش‌بنیان پذیرش می‌شوند و تابلوی رشد فرابورس هم برای شرکت‌های کوچک و متوسط و استارت آپ‌ها هستند که شرکت‌های کوچکی بوده اما ظرفیت پذیرش و رشد دارند.

به گفته وی؛ معیارهای پذیرش شرکت‌های دانش‌بنیان و نوآور نسبت به سایر شرکت‌های معمولی آسانتر است و بدون صف پذیرش در تابلوهای دانش بنیان و رشد قرار می‌گیرند.

مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه امسال سه شرکت در تابلوی نوآفرین قرار گرفته‌اند، گفت: همچنین دو شرکت دانش بنیان نیز در تابلوی رشد قرار گرفتند و تلاش می‌شود تا آخر سال هفته‌ای یک شرکت دانش بنیان در هیات پذیرش مطرح شود و در حال حضار 10 شرکت دانش بنیان منتظر پذیرش در فرابورس هستند.

شیرازی تفاوت شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های معمولی پذیرفته شده در فرابورس را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ میزان سرمایه‌گذاری آنها دانست‌ و گفت:‌ تشخیص دانش‌بنیان بودن با مجوز معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و پردیس‌های علم و فناوری است.

وی در مورد عرضه‌های اولیه شرکت‌ها در سال جاری گفت: از ابتدای سال تاکنون 17 نماد جدید مربوط به شرکت‌های جدید در فرابورس گشایش یافته که امروز هم نماد نخ ریس مربوط به آستان قدس رضوی عرضه اولیه می‌شود و برآورد می‌شود تا آخر سال حدود 10 شرکت دیگر نیز عرضه اولیه شوند.

مدیرعامل فرابورس ایران در زمینه تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها گفت: به خاطر بروز تورم، کیفیت صورت‌های مالی و ترازنامه‌های شرکت‌ها وضعیت خوبی ندارد و نیاز به تجدید ارزیابی و به روزرسانی اطلاعات دارد تا کیفیت صورت‌های مالی ارتقا یابد، در آن صورت ارزش‌گذاری شرکت‌ها راحت‌تر و با شفافیت انجام می‌شود.