مدیرعامل بورس تهران: برنامه‌ای برای افزایش دامنه نوسان نداریم

مدیر عامل شرکت بورس تهران، اعلام کرد: فعلا برنامه‌ای برای افزایش دوباره دامنه نوسان نداریم

محمود گودرزی مدیر عامل شرکت بورس تهران به راه‌های افزایش آگاهی سرمایه‌گذاران در بازار سهام اشاره کرد و افزود: مساله مربوط به سواد مالی، نکته‌ای است که اخیرا بارها مورد بحث قرار گرفته، بنده مخالف ورود همه افراد به سمت افزایش سواد مالی هستم؛ زیرا لزومی ندارد که لایه‌های مختلف جامعه ایران با آموزش معامله‌گری آشنا شوند.

وی اظهار داشت: معنای سواد مالی این است که همه افراد در بورس نسبت به معامله‌گری در بازار آموزش ببینند، در حالی که افراد آگاه در زمینه مفاهیم مربوط به سود و زیان تا حدودی مطلع از سواد مالی هستند.

گودرزی خاطرنشان کرد: این موضوع باید مورد توجه باشد تا قشر عمده‌ای از مردم که از دانش و تخصص کافی برای سرمایه‌گذاری برخوردار نیستند به این سمت سوق داده شوند که چگونه می‌توانند پول خود را نسبت به تورم و نوسانات پوشش دهند.

مدیر عامل شرکت بورس تهران معتقد است که انجام این اقدام از طریق ابزارهای حاضر در بورس مانند صندوق تضمین سرمایه، صندوق سهامی و صندوق اهرمی قابل اجرا است.

وی اعلام که مردم دارای سطوح مختلف ریسک‌پذیری هستند و نمی‌توان یک پیشنهاد را برای همه سهامداران تجویز کرد.

گودرزی خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک، رویکرد جدیدی را در بورس تهران دنبال خواهیم کرد و قرار است فراخوانی داده شود تا مجموعه‌های دارای تلویزیون اینترنتی در این طرح مشارکت داشته باشند. در این راستا در صورت پذیرش شرایط بورس تهران فضایی برای ارتقای فرهنگ سرمایه‌گذاری در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت بورس تهران تاکید کرد: سواد مالی موضوعی نیست که بتواند فقط دارای یک متولی باشد بلکه آموزش و پرورش، سازمان بورس و وزارت اقتصاد باید درگیر افزایش سواد مالی شوند.

وی ادامه داد: این فعالیت نوعی اقدام بلندمدت است اما باید برنامه‌هایی برای اجرای درست این هدف در دستور کار قرار بگیرد.

گودرزی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر برنامه شرکت بورس برای افزایش یک درصدی دامنه نوسان اعلام کرد: فعلا برنامه‌ای برای افزایش دوباره دامنه نوسان نداریم/ایرنا