"پارس فنر" فردا معارفه می شود

شرکت ۲۵۰ میلیارد تومانی پارس فنر، امروز و فردا معارفه می شود تا با عرضه اولیه ۲۵ درصد از سهام در آینده نزدیک وارد بازار سرمایه شود.
 

جلسه معارفه شرکت پارس فنر با نماد "فنر" ساعت 10:45 روزهای شنبه و یکشنبه 30 دی و اول بهمن از طریق www.wachartv.com بصورت زنده پخش خواهد شد. متقاضیان می توانند سوالات را تا ساعت 16 شنبه از طریق سامانه مختص عرضه های اولیه در تارنمای رسمی شرکت فرابورس به نشانی www.ifb.ir ارسال کنند.

بر اساس این گزارش، شرکت پارس فنر 7 فروردین سال 1363 به صورت سهامی خاص تاسیس شد و در اداره ثبت شرکت‌ ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و 17 مرداد سال 75 محل قانونی شرکت از تهران به ساوه منتقل شد.

فعالیت شرکت با ظرفیت اسمی 3520 تن فنر تخت در یک نوبت کاری سال 68 آغاز شد و سال 83 با دریافت مجوز طرح توسعه از سازمان صنعت و افزایش سرمایه گذاری و ایجاد سالن تولید، توسعه و خرید ماشین آلات جدید ظرفیت تولید را سال 86 به 10 هزار تن در سال رساند. سپس با اخذ مجوز این ظرفیت در سال 99 به 15 هزار تن در سال رسید.

گروه شامل شرکت پارس فنر و سه شرکت‌ فرعی فنرسازی خاور با 54 درصد سهام، کیمیا فولاد آریا و فولاد صنعت ساپرا هر کدام با 98 درصد سهام است. شرکت کیمیا فولاد آریا تولید کننده مواد اولیه شرکت‌های فنرسازی خاور و پارس فنر است. بخشی از مواد اولیه شرکت‌های فوق از طریق سایر تامین کنندگان قابل تامین نبوده و توسط این شرکت تامین می‌شود.